R-95
Kilka dni wcześniej Magda w jednym ze swoich wpisów napomknęła coś o weekendowym wyjeździe gdzieś za miasto. Pierwotnie miała to być Ślęża z postojem przy Zalewie Mietkowskim, która mogłaby się zamienić w Syców w zależności od ochoty i planów pomysłodawczyni. W sobotę klaruje się ostatecznie cel: Syców.
W niedzielny poranek po małym błądzeniu po okolicach Psiego Pola, z niewielkim poślizgiem zameldowałem się na miejscu zbiórki. Podczas chwilowego oczekiwania na kończącą przygotowania Szefową Całego Zamieszania poznałem towarzyszy wyjazdu: Łukasza i Krzyśka:
Po jeszcze chwili zebraliśmy się wszyscy i byliśmy gotowi do wyjazdu. W planach było głównie dotarcie do Sycowa, ale również zbieranie jagód i, dla ochłody, odwiedziny jakiegoś jeziorka.
Zaczęliśmy niezłym tempem i właściwie takie utrzymało się do końca:
Lekko okrężną drogą przez Twardogórę dotarliśmy do Sycowa, gdzie po krótkich zakupach, udaliśmy się na odpoczynek na łonie natury w sycowskim Parku:
Spotykamy i poznajemy również wyrwanego ze snu przez Magdę Tomka i zalegamy nad jedynym (jak się okazało) tego dnia jeziorkiem:
Wcinając, gadając i rozkoszując się wspaniałymi okolicznościami przyrody spędzamy miłe 1,5 godziny na trawie, po czym postanawiamy jednak wrócić do Wrocławia. Przy wyjeździe z Sycowa żegnamy Tomka oraz Krzyśka i w trójkę ciśniemy do Wrocławia.
Przejeżdżamy koło kilku ciekawych miejsc i w Ostrowinie dodatkowo chwilę gawędzimy z młodym poetą:
Po dojechaniu w okolice budowanej S-8 postanawiamy ją wykorzystać i wrócić tą drogą do Wrocławia.
Docieramy do miejsca wspólnego startu, chwilę jeszcze gadamy, żegnamy się z Magdą, i z Łukaszem kierujemy się w stronę centrum. Łukasz odbija w kierunku zachodnich peryferii Wrocławia, a ja powoli dotaczam się do domu.
WIELKIE DZIĘKI ZA WSPÓLNE KRĘCENIE!!!
Trasa (gdzieś mi wypadło z głowy prawie 8 km):
Dzisiejsze mosty:
Most Dmowskiego-południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Dmowskiego, rok budowy-1992, dł.-126 m
Most Mieszczański nowe-południowy (O)
kat. drog.-2, ul. Dubois, rok budowy-1996, dł.-90 m, most dwuprzęsłowy, stalowy
Most Warszawski-Wschodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1916 (2008), dł.-70,61 m, most sześcioprzęsłowy, pięć przęseł-konstrukcja płyty łukowej
bezprzegubowej z żelbetu, jedno przęsło-konstrukcja łukowa z jazdą dołem
Most Warszawski-Zachodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1928 (2008), dł.-41,2 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Warszawski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, al. M.Kromera, rok budowy-1916 (2008), dł.-182,27 m
Most Bolesława Krzywoustego-lewy (Widawa)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1953, dł.-61,9 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z 6 belek żelbetowych typu Gerbera
Most Bolesława Krzywoustego-prawy (W)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1978, dł.-61,9 m
Most Zakrzowski (Dobra)
kat. drog.-1, ul. gen. L. Okulickiego, rok budowy-1969, dł.-19 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej
Most Uniwersytecki-Północny (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-79,5 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji stalowej, podpory betonowe
Most Uniwersytecki-Południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-53,62 m, most dwuprzęsłowy, żelbetowy, podpory betonowe
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
W niedzielny poranek po małym błądzeniu po okolicach Psiego Pola, z niewielkim poślizgiem zameldowałem się na miejscu zbiórki. Podczas chwilowego oczekiwania na kończącą przygotowania Szefową Całego Zamieszania poznałem towarzyszy wyjazdu: Łukasza i Krzyśka:
Ekipa w Sycowie© WrocNam
Po jeszcze chwili zebraliśmy się wszyscy i byliśmy gotowi do wyjazdu. W planach było głównie dotarcie do Sycowa, ale również zbieranie jagód i, dla ochłody, odwiedziny jakiegoś jeziorka.
Zaczęliśmy niezłym tempem i właściwie takie utrzymało się do końca:
Napieranie pod górkę© WrocNam
Lekko okrężną drogą przez Twardogórę dotarliśmy do Sycowa, gdzie po krótkich zakupach, udaliśmy się na odpoczynek na łonie natury w sycowskim Parku:
Rumaki na popasie© WrocNam
Mauzoleum w Sycowie© WrocNam
Park w Sycowie© WrocNam
Postument w sycowskim parku© WrocNam
Spotykamy i poznajemy również wyrwanego ze snu przez Magdę Tomka i zalegamy nad jedynym (jak się okazało) tego dnia jeziorkiem:
Staw w sycowskim parku© WrocNam
Wcinając, gadając i rozkoszując się wspaniałymi okolicznościami przyrody spędzamy miłe 1,5 godziny na trawie, po czym postanawiamy jednak wrócić do Wrocławia. Przy wyjeździe z Sycowa żegnamy Tomka oraz Krzyśka i w trójkę ciśniemy do Wrocławia.
Przejeżdżamy koło kilku ciekawych miejsc i w Ostrowinie dodatkowo chwilę gawędzimy z młodym poetą:
Kościół w Szczodrowie© WrocNam
Pałac w Ostrowinie© WrocNam
Herby na pałacu w Ostrowinie© WrocNam
Po dojechaniu w okolice budowanej S-8 postanawiamy ją wykorzystać i wrócić tą drogą do Wrocławia.
Docieramy do miejsca wspólnego startu, chwilę jeszcze gadamy, żegnamy się z Magdą, i z Łukaszem kierujemy się w stronę centrum. Łukasz odbija w kierunku zachodnich peryferii Wrocławia, a ja powoli dotaczam się do domu.
WIELKIE DZIĘKI ZA WSPÓLNE KRĘCENIE!!!
Trasa (gdzieś mi wypadło z głowy prawie 8 km):
Dzisiejsze mosty:
Most Dmowskiego-południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Dmowskiego, rok budowy-1992, dł.-126 m
Most Mieszczański nowe-południowy (O)
kat. drog.-2, ul. Dubois, rok budowy-1996, dł.-90 m, most dwuprzęsłowy, stalowy
Most Warszawski-Wschodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1916 (2008), dł.-70,61 m, most sześcioprzęsłowy, pięć przęseł-konstrukcja płyty łukowej
bezprzegubowej z żelbetu, jedno przęsło-konstrukcja łukowa z jazdą dołem
Most Warszawski-Zachodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1928 (2008), dł.-41,2 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Warszawski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, al. M.Kromera, rok budowy-1916 (2008), dł.-182,27 m
Most Bolesława Krzywoustego-lewy (Widawa)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1953, dł.-61,9 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z 6 belek żelbetowych typu Gerbera
Most Bolesława Krzywoustego-prawy (W)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1978, dł.-61,9 m
Most Zakrzowski (Dobra)
kat. drog.-1, ul. gen. L. Okulickiego, rok budowy-1969, dł.-19 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej
Most Uniwersytecki-Północny (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-79,5 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji stalowej, podpory betonowe
Most Uniwersytecki-Południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-53,62 m, most dwuprzęsłowy, żelbetowy, podpory betonowe
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
Dane wycieczki:
160.00 km (0.00 km teren) czas: 05:55 h avg:27.04 km/h
Komentarze
Co nie zmienia faktu, że 160km na rowerze to już sporo ;)
Platon - 16:34 środa, 27 czerwca 2012 | linkuj
Komentuj