Grudzień, 2008

Wszystkiego dobrego rowerowego

Środa, 31 grudnia 2008 Kategoria Krasnale, Miasto, Praca | Aktywność:

Wszystkiego dobrego rowerowego w Nowym Roku. Oby był co najmniej tak udany jak ten!

Do pracy prawie normalnie - trochę dłużej, bo podjechałem do WPT 2 na Wołowską na mały krasnalowy rekonesans.
    Powrót przez miasto zobaczyć przygotowania do Sylwestra i odwiedzić nowe krasnale.

Przygotowania do Sylwestra:

Na scenie Beata Kozidrak podczas próby:

Kosze w oczekiwaniu na widowisko pod pręgierzem - mieli chłostać kogoś, kto śmiecił:

Taka sobie fotka:

Herb Wrocławia na ścianie Biblioteki Uniwersyteckiej:

Jeden z celów dzisiejszej wyprawy - nowe krasnale we Wrocławskim Parku Technologicznym:

Każdy z osobna:
    Dane wycieczki: 24.00 km (0.00 km teren) czas: 01:20 h avg:18.00 km/h

Znowu do pracy powolutku.

Po pracy z nadzieją w sercu dzięki pewnej dobrze poinformowanej osobie (dzięki Jahoo!!)do serwisu Harfy na Robotniczą (niby blisko, ale jeszcze nigdy tam nie byłem).
    Niestety, naprawa byłaby możliwa dopiero po Nowym Roku. Zatem się trochę poturlam delikatnie.
    Dane wycieczki: 18.00 km (0.00 km teren) czas: 01:00 h avg:18.00 km/h

Wygląda na to, że do nowego

Poniedziałek, 29 grudnia 2008 Kategoria Praca | Aktywność:

Wygląda na to, że do nowego roku będę jeździł z pękniętą szprychą i zcentrowanym kołem. Odwiedziłem 3 warsztaty - dwa zamkniętę, w trzecim gość powiedział, że ma tyle roboty (z nartami), że rower i tak byłby w przyszłym tygodniu. Będę musiał ostrożnie jeździć, żeby całkiem nie rozwalić koła. Będę żałował, jeśli w weekend będzie ładna pogoda... Ale to za rok ...

Do pracy i z powrotem (szukając serwisu).

Mając takie coś raczej nie straszne są złamane szprychy i inne awarie (zdjęcie zrobiłem na MSPO w Kielcach w 2002):

Życzę takiego każdemu BikeStatowiczowi w przyszłym roku (który zbliża się nieubłaganie)! Dane wycieczki: 16.00 km (0.00 km teren) czas: 01:00 h avg:16.00 km/h

Na stację umyć rower.

Chciałem wybrać się gdzieś przewietrzyć umysł i spalić trochę kalorii, ale okazało się wczoraj, że złamała się jedna ze szprych i koło się zdrowo scentrowało.

Dziwne zachowanie się koła zauważyłem w wigilię. Najpierw myślałem, że to flak, ale zsiadłem z roweru i pokręciłem kołem i już widziałem bicie. Miałem jeszcze nadzieję, że to obluzował się chwyt koła. Wczoraj ściągnąłem koło, umyłem i sprawdziłem szprychy - jedna poszła do piachu i koło przez to się scentrowało.

W poniedziałek trzeba podjechać do warsztatu. Podjechałbym jutro, ale mamy zarezerwowane bilety do kina na ranny seans i nic z tego. Dane wycieczki: 1.00 km (0.00 km teren) czas: 00:04 h avg:15.00 km/h

* * * * * * * * *

Środa, 24 grudnia 2008 Kategoria Praca | Aktywność:

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    * Wszystkiego dobrego, rowerowych, wesołych, pogodnych i rodzinnych Świąt *
    Zgodnie z tym co się mówi, przez cały następny rok będę jeździł na rowerze, bo to co się robi w Wigilię ma odwzorowanie w kolejnym roku.

Trasa taka sama co zwykle. Rano ładnie i mroźnie. Po południu mokro i chłodno. Dane wycieczki: 16.00 km (0.00 km teren) czas: 00:40 h avg:24.00 km/h

Do pracy normalnie z małą przerwą

Wtorek, 23 grudnia 2008 Kategoria Miasto, Praca | Aktywność:

Do pracy normalnie z małą przerwą na sesję zdjęciową na Milenijnym.
    Powrót przez miasto krótką trasą z przerwą na obiad kupiony w kebabowni obok pracy Natki.

Czy to wstaje słońce?:

Nie, to nowy LCD na budynku na Rondzie Reagana (ponad 5 km od miejsca robienia zdjęcia - wczoraj go widziałem z bliższej odległości z samochodu):

W pobliżu to chyba można czytać książki w nocy. Podobne cudo ustawiono na Rynku - zdrowo daje po gałkach.

W drodze powrotnej podjechałem na Pl. Orląt Lwowskich uwiecznić mural namalowany z okazji Olimpiady. Wtedy o nim zapomniałem:

A to radosna twórczość obok (chyba) świetlicy środowiskowej:

Jest nawet motyw rowerowy:

Choinka w gotowości czeka od wczoraj:

A dziś (trzeba było trochę przemeblowac część pokoju):
    z tego:

i z tego:

powstało to:

Mimo usilnych prób znalezienia źródła awarii, nie udało się zlokalizować uszkodzonej żaróweczki w drugim zestawie lampek (gadżetu, który towarzyszy nam od maratonu w Lęborku w 2000 lub 2001 roku). Jutro czeka nas zakup nowego kompletu. Dane wycieczki: 17.00 km (0.00 km teren) czas: 00:50 h avg:20.40 km/h

Wrocław tonie. W korkach.

Czwartek, 18 grudnia 2008 Kategoria Miasto, Praca | Aktywność:

Wrocław tonie. W korkach. Gdzie się nie ruszyć to korek. Na szczęście rowerzystów to nie rusza.

To nie my toniemy!

Droga do pracy bez przeszkód, a nawet z jednym pozytywnym zdziwieniem - tam gdzie remontowali jezdnię na Obornickiej wzięli sie za remont DdR. A już myślałem, że zostawią jak zwykle kaszankę. Na środku Obornickiej centralny dzwon. Skutek: KOREK.

Powrót z planem zwiedzenia chronów przeciwlotniczych. Pogoda nie jest zachęcająca, ale czuję wewnętrzną potrzebę i ruszam.
    Trasa: Obornicka - Trzebnicka - Słowiańska - Jedności - Prusa - Świetokrzyska - Sienkiewicza - Ładna - Szczytnicka - Grunwaldzki - Oławska - Kazimierza Wielkiego - Krupnicza - Sądowa - Grabiszyńska - Klecińska - Na Ostatnim Groszu - Legnicka.

W pewnym momencie zobaczyłem gościa, który na łańcuszku na szyi miał zawieszony Krzyż Żelazny.

Most Milenijny po raz kolejny, kilka razy z różnych punktów widzenia:

Pierwszy schron na trasie - Słowiańska:

Drugi schron na trasie - Ładna:

Trzeci schron na trasie - Grabiszyńska:

Czwarty schron na trasie (mój lokalny) - Strzegomski:

Pierwszy raz zobaczyłem we Wrocławiu znak z kontrapasem:

Korki nawet tam, gdzie bym się ich nie spodziewał - Obwodnica Śródmiejska:

Powodem może być to, że podobno koło południa znaleziono na remontowanej Grabiszyńskiej wybuchową pamiątkę z czasów II Wojny Światowej - jakieś 350 kg. Tak mi powiedział jeden z robotników, kiedy zobaczył, że robię zdjęcia remontu. A może powodem było, to, że połowa kierowców jest bezmózga - znowu kilku takich dzisiaj spotkałem.

Po tym zdjęciu (bardzo rozmytym) rozpoczął się pościg, żeby zrobić zdjęcie krasnala Świetlika, który siedzi na dachu tramwaju i rozświetla mroki nocy:

Ruszyłem ze świateł na Strzegomskim, żeby złapać tramwaj na przystanku Młodych Techników. Niestety, kiedy wbiegłem po schodach na przystanek, tramwaj właśnie zamykał drzwi i ruszał z przystanku. Może gdyby było sucho i zamiast (próbować) robić zdjęcie, ruszyłbym z piskiem opon, to może by mi się udało. A tak.. bedę nadal polował.

Po wtorkowej wizycie u rodziców, dowiedziałem się, że mój tata przejechał w tym roku już ponad 7k km. Trochę mi brakuje...

Pewne spostrzeżenie z wtorkowego wyjazdu: co za sens ustawiania takich znaków na podjazdach (przeznaczonych też dla rowerzystów)? Jak będę chciał prowadzić rower, to poniosę go po schodach - przynajmniej jest krócej:

Chyba kolejny cel zakupowy - tradycja zobowiązuje:
    Dane wycieczki: 30.00 km (0.00 km teren) czas: 01:30 h avg:20.00 km/h

Do pracy najnormalniej. Powrót okrężną

Środa, 17 grudnia 2008 Kategoria Miasto, Praca | Aktywność:

Do pracy najnormalniej. Powrót okrężną trasą przez miasto, zeby zrobić troche zdjęć.
    Trasa: Żmigrodzka - Wały - Kochanowskiego - Grunwaldzki - Oławska - Rynek - Kazimierza Wielkiego - Św. Mikołaja - Legnicka.

W drodze do domu na Legnickiej prawie (nomen omen) przy komisariacie pod koła wlazł mi biedny psiak typu wilczur. Biedny, bo ma debila właściciela, który wychodzi na ruchliwą ulicę bez smyczy. Dobrze, że przewidywałem, że pies może mi się władować i troche wyhamowałem. Ale i tak zderzenie było potężne, centralnie w jego bok (aż go wygięło, a ja zjechałem z siodełka). Co dziwne, pies nawet nie zaskomlał ani nie warknął. Według mnie, chyba jest bity albo coś, bo każdy normalny pies jakoś by zareagował. Mimo, że jest dzisiaj Dzień Bez Klnięcia, objechałem właściciela od góry do dołu.

Rondo Reagana - choinka przy Politechnice:

Dane wycieczki: 23.00 km (0.00 km teren) czas: 01:10 h avg:19.71 km/h

Najnormalniejszy przejazd na trasie

Poniedziałek, 15 grudnia 2008 Kategoria Praca | Aktywność:

Najnormalniejszy przejazd na trasie dom-praca-dom. Dane wycieczki: 16.00 km (0.00 km teren) czas: 00:40 h avg:24.00 km/h

Wyjazd podwójnie udany:

1. Przekroczyłem 4.000 km w tym roku
    2. Widziałem Rowerowego Boga - Cześka.
    Poza tym przyjemne z pożytecznym.
    Musiałem podjechać do pracy, żeby przygotować wysyłkę ważnych dokumentów na poniedziałek, a potem podwieźć je do podpisu i do człowieka, który przewiezie je do Warszawy.
    W drodze do pracy zobaczyłem jakiegoś rowerzystę, pozdrowiłem i dopiero, kiedy go minąłem, skojarzyłem (na 99%) - to był Czesiek. Nie mogłem zawrócić, bo się śpieszyłem. Może będzie jeszcze okazja się spotkać.
    Po załatwieniu spraw w pracy, obwodnicą śródmiejską na Gaj. Stamtąd do domu.

Ponownie krasnale przy WPW (z różnych stron i w lepszym świetle niż ostatnio):

Przejście pod Pl. Strzegomskim w trakcie remontu (ciekawe, jak długo pozostanie nienaruszone):

Dzisiejszy łup:

Akcja wyglądała tak:
    Ruszam spod domu, przejeżdżam koło pobliskiego bloku, widzę trzech chłopaczków (na oko 10-12 lat) przy ścianie bloku, rozglądają się, jeden wyciąga coś z kieszeni i zaczyna malować na ścianie. Nikt z przechodzących chodnikiem kilku osób nie zwraca uwagi. Ja po hamulcach i pytam się co robią. Coś tam burknęli i zaczęli odchodzić. Odjechałe kawałek dalej i patrzę na nich, a oni na mnie. Przeszli za róg bloku, a we mnie odezwała się wewnętrzna podejrzliwość. Zawróciłem i podjeżdżam do gości. Wyciągam rękę i mówie, zeby oddali sprej. Trzymający go popatrzył na kolegów i oddał bez słowa. Wsadziłem do kieszeni i ostrzegłerm, żeby już czegoś takiego nie próbowali, bo inaczej się skończy. Dopiero w pracy, kiedy przekładałem z kieszeni puszkę do plecaka, zobaczyłem, że to nie sprej, tylko sztuczny śnieg. Trochę się pośmiałem, ale uważam, że lepiej przeciwdziałać za młodu, niż potem oglądać jakieś bohomazy na odnowionych murach. Mam nadzieję (chociaż wątpliwą), że to będzie dla nich jakaś nauczka. Dane wycieczki: 30.00 km (0.00 km teren) czas: 01:15 h avg:24.00 km/h