R-192

Niedziela, 30 grudnia 2012 Kategoria Okolice, Krasnale | Aktywność:

Kilka dni temu umówiłem się z Rafałem na jakieś kręcenie kończące rok.
    W sobotę uzgodniliśmy ostatecznie cel i termin, Rafał rzucił info na BS, a ja rozesłałem kilka SMSów.
    Zgłosił się jeden pewny uczestnik i jedna niepewna uczestniczka.
    W niedzielny poranek po dwóch tygodniach niejeżdżenia wsiadłem na siodło i pierwsze kroki skierowałem do kompresora, bo ciśnienie w oponach trochę spadło.
    W międzyczasie odezwała się niepewna uczestniczka pewnie stwierdzając, że nie jedzie, a ja odezwałem się do pewnego uczestnika niepewnie prosząc o zmianę miejsca spotkania.
    Kilka minut później z Marcinem kręciliśmy już w kierunku ustalonego miejsca rozpoczęcia wycieczki, gdzie czekał Rafał.
    Pogadaliśmy chwilę czekając na innych potencjalnych uczestników, ale nikt się nie pojawił. Ruszyliśmy w kierunku wstępnie ustalonego celu bliższego i dalszego wycieczki.
    Cel bliższy osiągnęliśmy bez żadnych problemów:
    Krasnal Sarmata © WrocNam

Chyba krasnalowy Mefistofeles? © WrocNam

Krasnal znajduje się na terenie:
    Karczma Rzym © WrocNam

Która jednak chyba nie będzie ulubioną knajpą rowerzystów:
    Zakaz na Kraczmie © WrocNam

A może chodzi tylko o szosówki - zważywszy na otaczające karczmę tereny Parku Krajobrazowego Bystrzycy?
    Niedaleko powstał kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny:
    Straszny Dwór © WrocNam

Będzie on dobrze chroniony:
    Bunkierek przy Strasznym Dworze © WrocNam

Po wyjechaniu za granice Wrocławia postanawiamy zmienić trasę i zamiast jechać asfaltem, ruszyć terenem. Warunki są sprzyjające - błoto właściwie suche, lekko zmrożone, więc dobrze się jedzie.
    Docieramy do Lutyni:
    Ściana w Lutyni © WrocNam

Stamtąd terenem dostajemy się pod odrestaurowany resztki pomnika upamiętniającego jedną z bitew pruskich:
    Rafał fotografujący napis © WrocNam

Napis na podstawie pomnika © WrocNam

Chwilę odpoczywamy i przy okazji robimy pamiątkowe zdjęcia:
    Wielka trójka w rękawicach © WrocNam

Ruszamy asfaltem do Miękini, gdzie przy winnicach robimy sesję zdjęciową (padły mi baterie w aparacie) i myślimy co dalej.
    Beczka ze szlakiem jakubowym © WrocNam

Analizując czas oraz odległość do celu dalszego wycieczki (Brzegu Dolnego) oceniamy, że próbując go osiągnąć przed zmrokiem nie damy rady wrócić do Wrocławia. Znów zmieniamy trasę i po odwiedzeniu Miękini odbijamy terenowo w kierunku Wojnowic:
    Ślady działalności bobrów © WrocNam

Zamek w Wojnowicach zimą © WrocNam

W czasie naszego postoju do zamku zbliżyła się również trzyosobowa (z psim wzmocnieniem) grupka rowerzystów, którą Rafał rozpoznał jako element Grupy Rowerowej HAHARY.
    Siedząc kilka minut nad fragmentem mapy, po ekstrapolowaniu obszaru, postanawiamy dalej trzymać się terenu i nim dotrzeć do cywilizacji:
    Kawałek mapy © WrocNam

Wykorzystując dogodne warunki docieramy do Leśnicy, skąd już asfaltem dojeżdżamy w okolice Stadionu Miejskiego, gdzie żegnamy się z Rafałem.
    Z Marcinem ciągniemy jeszcze kawałek i dojeżdżamy do dzielni.
    DZIĘKI ZA WSPÓLNE KRĘCENIE!