Wpisy archiwalne w kategorii
Miasto
Dystans całkowity: | 17268.52 km (w terenie 158.00 km; 0.91%) |
Czas w ruchu: | 815:21 |
Średnia prędkość: | 21.09 km/h |
Maksymalna prędkość: | 61.20 km/h |
Suma kalorii: | 3920 kcal |
Liczba aktywności: | 731 |
Średnio na aktywność: | 23.62 km i 1h 07m |
Więcej statystyk |
R-168
Do pracy standardem.
Powrót (2 h później) przez miasto, z odebraniem paczki dla Natki.
Pierwszy test nowego nabytku - Quechua Inuit (199 zł). Przy +5 w nogi za ciepło. Trochę się ślizgają na pedałach, ale noga nieźle trzymana.
Powrót (2 h później) przez miasto, z odebraniem paczki dla Natki.
Pierwszy test nowego nabytku - Quechua Inuit (199 zł). Przy +5 w nogi za ciepło. Trochę się ślizgają na pedałach, ale noga nieźle trzymana.
Stopom zima nie straszna© WrocNam
Dane wycieczki:
18.00 km (0.00 km teren) czas: 00:50 h avg:21.60 km/h
R-167
Do pracy standardowo.
Powrót przez miasto (2 h później) stanąć oko w oko z gadami:
Jurajski ogródek z okazji święta Leclercka.
Powrót przez miasto (2 h później) stanąć oko w oko z gadami:
Łeb gada© WrocNam
Stadko gadów© WrocNam
Jurajski ogródek z okazji święta Leclercka.
Dane wycieczki:
18.00 km (0.00 km teren) czas: 00:50 h avg:21.60 km/h
R-166
Trzeba było się trochę ruszyć.
Wybrałem się na na zachód zobaczyć stosunkowo nowy, międzynarodowy mural:
Trochę wcześniej, szukając mostu, odwiedziłem po raz pierwszy lasek (uprawy leśne) przy Kosmonautów - fajne klimaty.
Przy okazji zobaczyłem jak szybko jest budowany nowy szpital:
Przy wyjeździe z terenów leśno-działkowych trochę się pogubiłem i dotarłem w nigdy nie odwiedzane tereny osiedli stabłowickich.
Potem już znanymi drogami do Parku Złotnickiego, przez Leśnicę, w okolice lotniska.
Jako że miałem trochę czasu podjechałem jeszcze w okolice Cmentarza Grabiszyńskiego, gdzie na cmentarzu żołnierzy polskich i pomniku dawnych cmentarzy wrocławskich ustawiłem znicze:
Na trasie sporo rowerzystów i biegaczy/rolkarzy.
Testowanie kolejnego oprogramowania do komórki - tym razem niewypał (Bike Companion - po włączeniu innej aplikacji wyłączył się i nie nagrał ścieżki).
Trasa:
Dzisiejsze mosty i kładki:
Most w ul. Granicznej (K)
kat. drog.-4, ul. Graniczna, rok budowy-ok. 1945 (2010), dł.-11, konstrukcja jednoprzęsłowa, żelbetowa
Most w ul. Granicznej (K)
kat. drog.-1, ul. Graniczna, dł.-18 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most w ul. Kosmonautów (Ł)
kat. drog.-2, ul. Kosmonautów, rok budowy-ok. 1945 (2010), dł.-9,6 m, konstrukcja nośna z żelbetowej monolitycznej jednonawowej ramy
Most Ratyński (B)
kat. drog.-1, ul. Kośnego, rok budowy-1971, dł.-56 m, most dwuprzęsłowy
Kładka Złotnicka (B)
kat. drog.-1, ul. Promenada, rok budowy-1999, dł.-67,72 m, kładka trzyprzęsłowa o konstrukcji stalowej
Wybrałem się na na zachód zobaczyć stosunkowo nowy, międzynarodowy mural:
Mural w Leśnicy© WrocNam
Trochę wcześniej, szukając mostu, odwiedziłem po raz pierwszy lasek (uprawy leśne) przy Kosmonautów - fajne klimaty.
Przy okazji zobaczyłem jak szybko jest budowany nowy szpital:
Szpital na Stabłowicach w budowie© WrocNam
Przy wyjeździe z terenów leśno-działkowych trochę się pogubiłem i dotarłem w nigdy nie odwiedzane tereny osiedli stabłowickich.
Potem już znanymi drogami do Parku Złotnickiego, przez Leśnicę, w okolice lotniska.
Jako że miałem trochę czasu podjechałem jeszcze w okolice Cmentarza Grabiszyńskiego, gdzie na cmentarzu żołnierzy polskich i pomniku dawnych cmentarzy wrocławskich ustawiłem znicze:
Cmentarz żołnierz ze Ślężą w tle© WrocNam
Cmentarz cmentarzy wrocławskich© WrocNam
Na trasie sporo rowerzystów i biegaczy/rolkarzy.
Testowanie kolejnego oprogramowania do komórki - tym razem niewypał (Bike Companion - po włączeniu innej aplikacji wyłączył się i nie nagrał ścieżki).
Trasa:
Dzisiejsze mosty i kładki:
Most w ul. Granicznej (K)
kat. drog.-4, ul. Graniczna, rok budowy-ok. 1945 (2010), dł.-11, konstrukcja jednoprzęsłowa, żelbetowa
Most w ul. Granicznej (K)
kat. drog.-1, ul. Graniczna, dł.-18 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most w ul. Kosmonautów (Ł)
kat. drog.-2, ul. Kosmonautów, rok budowy-ok. 1945 (2010), dł.-9,6 m, konstrukcja nośna z żelbetowej monolitycznej jednonawowej ramy
Most Ratyński (B)
kat. drog.-1, ul. Kośnego, rok budowy-1971, dł.-56 m, most dwuprzęsłowy
Kładka Złotnicka (B)
kat. drog.-1, ul. Promenada, rok budowy-1999, dł.-67,72 m, kładka trzyprzęsłowa o konstrukcji stalowej
Dane wycieczki:
42.00 km (0.00 km teren) czas: 01:50 h avg:22.91 km/h
R-165
Do pracy normalnie.
Powrót okrężną drogą przez miasto.
Powrót okrężną drogą przez miasto.
Dane wycieczki:
20.00 km (0.00 km teren) czas: 00:50 h avg:24.00 km/h
R-162
Do pracy normalnie.
Powrót przez miasto odebrać z księgarni książki dla Natki.
Przy okazji zauważyłem nową strukturę w tkance miasta:
Po powrocie do domu, powrót do księgarni, bo zagadani z księgarzem nie zauważyliśmy błędnie wystawionej faktury.
Powrót przez miasto odebrać z księgarni książki dla Natki.
Przy okazji zauważyłem nową strukturę w tkance miasta:
Cebula/kokon/zapałka© WrocNam
Dojście do cebuli© WrocNam
Wnętrze cebuli© WrocNam
Po powrocie do domu, powrót do księgarni, bo zagadani z księgarzem nie zauważyliśmy błędnie wystawionej faktury.
Dane wycieczki:
30.00 km (0.00 km teren) czas: 01:15 h avg:24.00 km/h
R-160
Do pracy i z powrotem (przez miasto).
Jakaś prawda© WrocNam
Dane wycieczki:
17.00 km (0.00 km teren) czas: 00:50 h avg:20.40 km/h
R-159b
Piątek, 19 października 2012
Kategoria Miasto, Versus Beta Vulgaris
| Aktywność:
Spotkanie zorganizowane przez WIR w miejscu tragicznego wypadku, w wyniku którego zginął przypadkowy rowerzysta.
Spotkałem Mateusza (przejeżdżającego przypadkowo), Błażeja (przybyłego nieprzypadkowo) i trochę znajomych z WIRu oraz jej imprez.
Relacje:
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa
Gazeta Wrocławska
TVN24
Gazeta Wyborcza
Tu Wrocław
Spotkałem Mateusza (przejeżdżającego przypadkowo), Błażeja (przybyłego nieprzypadkowo) i trochę znajomych z WIRu oraz jej imprez.
Samotny znicz© WrocNam
Ghost bike na Legnickiej© WrocNam
Rowerowa klepsydra© WrocNam
Ghost bike przy ulicy© WrocNam
Apel do kierowców© WrocNam
Hasło w ruchu© WrocNam
Miejsce protestu© WrocNam
Relacje:
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa
Gazeta Wrocławska
TVN24
Gazeta Wyborcza
Tu Wrocław
Dane wycieczki:
1.00 km (0.00 km teren) czas: 00:05 h avg:12.00 km/h
R-159a
Do pracy standardem.
Powrót, ze względu na pogodę, prawie na letniaka, a ze względu na popołudniową prcę Natki lekko dookoła.
Odwiedziłem południowo-wschodnie rubieże Wrocławia - pojechałem na Brochów zobaczyć tamtejsze murale i przy okazji przejechać znajdujące się tam kładki, mosty i wiadukty.
Brochowskie murale:
Zdziwiła mnie całkowita pustka na bocznicach jednej z największych w Europie stacji towarowej (drugiej w Polsce po Tarnowskich Górach):
Podczas zwiedzania Brochowa na czuja starałem się dojechać do Parku Brochowskiego, pomyliłem jednak kierunki i dotarłem na krańce Wrocławia, na osiedle Bieńkowice, gdzie zwiedziłem inny park - Park Bieńkowski.
Potem wsparłem się mapą i dotarłem do Parku Brochowskiego, a stamtąd prostą drogą do Centrum:
Po drodze oślepił mnie blask drapacza chmur:
W okolice domu dotarłem parę minut po 17, nie chciało mi się jednak wchodzić bo o 18 miało się zacząć spotkanie w miejscu tragicznego wypadku z dnia wczorajszego.
Kupiłem coś do picia i jedzenia i pokrążyłem trochę po okolicy:
.
Przed 18 stawiłem się na spotkaniu.
Trasa:
Dzisiejsze mosty, kładki i wiadukty:
Most w ul. Opolskiej (Brochówka)
kat. drog.-2, ul. Opolska, rok budowy-po 1945, dł. - 8 m; konstrukcja jednoprzęsłowa, dwie płyty żelbetowe przylegające do siebie
Most w ul. Wiaduktowej (Brochówka)
kat. drog.-1, ul. Wiaduktowa, rok budowy-po 1945, dł.-4 m; konstrukcja jednoprzęsłowa o dźwigarach głównych z 6 dwuteowników z drewnianym pomostem
Kładka w ul. Brochowskiej (nowa)
kat. drog.-1, ul. Brochowska, rok budowy-1985, dł.-125,85 m
Kładka w ul. Brochowskiej (stara)
kat. drog.-1, ul. Brochowska, rok budowy-1938, dł.-38 m, konstrukcja dwuprzęsłowa, stalowa
Kładki w Parku Brochowskim
Wiadukt drogowy w ul. Gazowej
kat. drog.-1, ul. Gazowa, rok budowy-ok. 1945, dł. 10,6 m, wiadukt jednoprzęsłowy o konstrukcji nośnej z belek prefabrykowanych sprężonych typu Kujan
Wiadukt drogowy w ul. Gazowej
kat. drog.-1, ul. Gazowa, rok budowy-1965, dł.-13,4 m, wiadukt jednoprzęsłowy o konstrukcji nośnej z płyty zespolonej z belek prefabrykowanych sprężonych typu Kujan
Wiadukt w ul. Karwińskiej
kat. drog.–1, ul. Karwińska, rok budowy–1948, dł. – 19 m, most jednoprzęsłowy, konstrukcja nośna z 10 typowych sprężonych dźwigarów prefabrykowanych WBS, zespolonych żelbetową płytą pomostową
Powrót, ze względu na pogodę, prawie na letniaka, a ze względu na popołudniową prcę Natki lekko dookoła.
Odwiedziłem południowo-wschodnie rubieże Wrocławia - pojechałem na Brochów zobaczyć tamtejsze murale i przy okazji przejechać znajdujące się tam kładki, mosty i wiadukty.
Brochowskie murale:
Centrum Edukacji Społecznej© WrocNam
Płotowy mural© WrocNam
Mural sprzeciwu© WrocNam
Zdziwiła mnie całkowita pustka na bocznicach jednej z największych w Europie stacji towarowej (drugiej w Polsce po Tarnowskich Górach):
Pusty Brochów© WrocNam
Podczas zwiedzania Brochowa na czuja starałem się dojechać do Parku Brochowskiego, pomyliłem jednak kierunki i dotarłem na krańce Wrocławia, na osiedle Bieńkowice, gdzie zwiedziłem inny park - Park Bieńkowski.
Potem wsparłem się mapą i dotarłem do Parku Brochowskiego, a stamtąd prostą drogą do Centrum:
Jedna z wrocławskich dróg© WrocNam
Po drodze oślepił mnie blask drapacza chmur:
Promień Sky Tower© WrocNam
W okolice domu dotarłem parę minut po 17, nie chciało mi się jednak wchodzić bo o 18 miało się zacząć spotkanie w miejscu tragicznego wypadku z dnia wczorajszego.
Kupiłem coś do picia i jedzenia i pokrążyłem trochę po okolicy:
Mural szczęścia© WrocNam
Przed 18 stawiłem się na spotkaniu.
Trasa:
Dzisiejsze mosty, kładki i wiadukty:
Most w ul. Opolskiej (Brochówka)
kat. drog.-2, ul. Opolska, rok budowy-po 1945, dł. - 8 m; konstrukcja jednoprzęsłowa, dwie płyty żelbetowe przylegające do siebie
Most w ul. Wiaduktowej (Brochówka)
kat. drog.-1, ul. Wiaduktowa, rok budowy-po 1945, dł.-4 m; konstrukcja jednoprzęsłowa o dźwigarach głównych z 6 dwuteowników z drewnianym pomostem
Kładka w ul. Brochowskiej (nowa)
kat. drog.-1, ul. Brochowska, rok budowy-1985, dł.-125,85 m
Kładka w ul. Brochowskiej (stara)
kat. drog.-1, ul. Brochowska, rok budowy-1938, dł.-38 m, konstrukcja dwuprzęsłowa, stalowa
Kładki w Parku Brochowskim
Wiadukt drogowy w ul. Gazowej
kat. drog.-1, ul. Gazowa, rok budowy-ok. 1945, dł. 10,6 m, wiadukt jednoprzęsłowy o konstrukcji nośnej z belek prefabrykowanych sprężonych typu Kujan
Wiadukt drogowy w ul. Gazowej
kat. drog.-1, ul. Gazowa, rok budowy-1965, dł.-13,4 m, wiadukt jednoprzęsłowy o konstrukcji nośnej z płyty zespolonej z belek prefabrykowanych sprężonych typu Kujan
Wiadukt w ul. Karwińskiej
kat. drog.–1, ul. Karwińska, rok budowy–1948, dł. – 19 m, most jednoprzęsłowy, konstrukcja nośna z 10 typowych sprężonych dźwigarów prefabrykowanych WBS, zespolonych żelbetową płytą pomostową
Dane wycieczki:
47.00 km (0.00 km teren) czas: 02:05 h avg:22.56 km/h
R-158
Czwartek, 18 października 2012
Kategoria Miasto
| Aktywność:
Do pracy standardem.
Powrót też (2,5 h później).
Byłem prawie świadkiem tragicznego wypadku.
Kilkaset metrów dalej na jednym ze skrzyżowań widzę policyjny samochód, stojący na awaryjnych światłach samochód i leżący na jezdni (na przejeździe rowerowym) rower - kolejny wypadek, ale chyba nie tak groźny.
Powrót też (2,5 h później).
Byłem prawie świadkiem tragicznego wypadku.
Kilkaset metrów dalej na jednym ze skrzyżowań widzę policyjny samochód, stojący na awaryjnych światłach samochód i leżący na jezdni (na przejeździe rowerowym) rower - kolejny wypadek, ale chyba nie tak groźny.
Dane wycieczki:
17.00 km (0.00 km teren) czas: h avg: km/h
R-157
Do pracy normalnie.
Powrót przez miasto zobaczyć Oficera Rowerowego w pracy:
Rano i po południu trwała akcja "Nie porzucaj mnie zimą!". Przez chwilę, którą spędziłem rozmawiając z Oficerem, zauważyłem, że akcja cieszyła się dużą popularnością - co chwilę ktoś zatrzymywał się i dawał obsłużyć swój rower (nasmarować, dopompować, dokręcić):
Kilkaset metrów dalej trwałą inna akcja - dziś jednak rowerzyści mieli taryfę ulgową i wszyscy odchodzili tylko z upomnieniem - a funkcjonariusze głównie regulowali ruch samochodowy:
Z racji tego, że sam obsługuję swój rower, do domu wróciłem z akcji z nową koszulką:
Dziś byłem świadkiem (powodem) tego, że jadąc samochodem trzeba patrzeć w lusterka bo rowerzyści są wszędzie - przy krawężniku wolno jechał rowerzysta, ja jak zwykle między dwoma sznurami samochodów. Jakiś kierowca zauważył rowerzystę wyprzedzającego go po prawej i zaczął, najprawdopodobniej nie patrząc w lusterko, odbijać w lewo - ledwo się zmieściłem i zahaczyłem rogiem o jego lusterko. Nie chciało mi się zatrzymywać i go edukować, bo właśnie włączało się zielone.
Powrót przez miasto zobaczyć Oficera Rowerowego w pracy:
Urzędnik miejski w akcji© WrocNam
Obserwowanie pracy punktu© WrocNam
Rano i po południu trwała akcja "Nie porzucaj mnie zimą!". Przez chwilę, którą spędziłem rozmawiając z Oficerem, zauważyłem, że akcja cieszyła się dużą popularnością - co chwilę ktoś zatrzymywał się i dawał obsłużyć swój rower (nasmarować, dopompować, dokręcić):
Pełno chętnych© WrocNam
Kilkaset metrów dalej trwałą inna akcja - dziś jednak rowerzyści mieli taryfę ulgową i wszyscy odchodzili tylko z upomnieniem - a funkcjonariusze głównie regulowali ruch samochodowy:
Kierowanie ruchem© WrocNam
Dziś tylko upomnienie!© WrocNam
Z racji tego, że sam obsługuję swój rower, do domu wróciłem z akcji z nową koszulką:
Koszulka rowerowo-kulturalna© WrocNam
Dziś byłem świadkiem (powodem) tego, że jadąc samochodem trzeba patrzeć w lusterka bo rowerzyści są wszędzie - przy krawężniku wolno jechał rowerzysta, ja jak zwykle między dwoma sznurami samochodów. Jakiś kierowca zauważył rowerzystę wyprzedzającego go po prawej i zaczął, najprawdopodobniej nie patrząc w lusterko, odbijać w lewo - ledwo się zmieściłem i zahaczyłem rogiem o jego lusterko. Nie chciało mi się zatrzymywać i go edukować, bo właśnie włączało się zielone.
Dane wycieczki:
20.00 km (0.00 km teren) czas: 01:00 h avg:20.00 km/h