Wpisy archiwalne w kategorii
Miasto
Dystans całkowity: | 17268.52 km (w terenie 158.00 km; 0.91%) |
Czas w ruchu: | 815:21 |
Średnia prędkość: | 21.09 km/h |
Maksymalna prędkość: | 61.20 km/h |
Suma kalorii: | 3920 kcal |
Liczba aktywności: | 731 |
Średnio na aktywność: | 23.62 km i 1h 07m |
Więcej statystyk |
R-115
Do pracy normalnie krótszą drogą. Powrót okrężną drogą pooglądać drzwi na klatkę.
Przy okazji zobaczyć ukończony mural na Kościuszki:
Przy okazji zobaczyć ukończony mural na Kościuszki:

Ukończony mural na Kościuszki© WrocNam
Dane wycieczki:
23.00 km (0.00 km teren) czas: 01:00 h avg:23.00 km/h
R-114
Dobrze zrobił jeden dzień odpoczynku od roweru i przejażdżka do pracy samochodem. Dziś już prawie bez bólu w ścięgnie.
Do pracy normalnie.
Powrót okrężną droga przez miasto, gdzie rządzą Nowe Horyzonty:



Na Marii Magdalenie zaczął się remont wież i odbudowa hełmów:

Potem do WIRu odebrać gifty za wolontariat podczas Święta Wrocławskiego Rowerzysty. Z całego pudła giftów wybrałem sobie mapnik, który bardzo się przyda:

Przy okazji odebrałem nagrodę za facebookowy konkurs Encyklopdii Rowerowej - poczytam, może się przekonam do tego rodzaju rowerów:
Do pracy normalnie.
Powrót okrężną droga przez miasto, gdzie rządzą Nowe Horyzonty:

T-Mobile Nowe Horyzonty© WrocNam

Płaska wersja surfingu© WrocNam

Ekran festiwalowy© WrocNam
Na Marii Magdalenie zaczął się remont wież i odbudowa hełmów:

Remont Marii Magdaleny© WrocNam
Potem do WIRu odebrać gifty za wolontariat podczas Święta Wrocławskiego Rowerzysty. Z całego pudła giftów wybrałem sobie mapnik, który bardzo się przyda:

Mapnik wolontariacki© WrocNam
Przy okazji odebrałem nagrodę za facebookowy konkurs Encyklopdii Rowerowej - poczytam, może się przekonam do tego rodzaju rowerów:

Nagroda facebookowa© WrocNam
Dane wycieczki:
19.00 km (0.00 km teren) czas: 00:50 h avg:22.80 km/h
R-111
Wieczorne wyrwanie się na rower.
Do Decathlonu, gdzie kupiłem sobie noski do pedałów (16 zł).
Po drodze kolejny mural z cyklu Out of Sth:


Dzisiejsze mosty:
Most Muchoborski (Ś)
kat. drog.-4, ul. Ostrowskiego, rok budowy-1967, dł.-17,5 m, most jednoprzęsłowy, belkowy, wolnopodparty
Most Partynicki (Ś)
kat. drog.-2, al. Karkonoska, rok budowy-1938, dł.-27,3 m, most jednoprzęsłowy z przęsłem żelbetowym, swobodnie podpartym
Do Decathlonu, gdzie kupiłem sobie noski do pedałów (16 zł).
Po drodze kolejny mural z cyklu Out of Sth:

Kot Taternik© WrocNam

Licznik muralowy© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Most Muchoborski (Ś)
kat. drog.-4, ul. Ostrowskiego, rok budowy-1967, dł.-17,5 m, most jednoprzęsłowy, belkowy, wolnopodparty
Most Partynicki (Ś)
kat. drog.-2, al. Karkonoska, rok budowy-1938, dł.-27,3 m, most jednoprzęsłowy z przęsłem żelbetowym, swobodnie podpartym
Dane wycieczki:
25.00 km (0.00 km teren) czas: 01:00 h avg:25.00 km/h
R-110
Rano mimo urlopu na chwilę do pracy. W czasie trasy zahaczenie o pracę Natki.
Potem przez pętla przez Szymanów do domu.

Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Polanowicki (W)
kat. drog.-1, ul. Kamieńskiego, rok budowy-1960, dł.-29,88 m, most jednoprzęsłowy z 8 dźwigarów dwuteowych
Most Mieszczański stary (O)
kat. drog.-1, ul. Mieszczańska, rok budowy-1876 (2011), dł.-62 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji z dwóch stalowych kratownic systemu Schweidlera, o pasach dwuściankowych, chodniki zewnętrzne
Most Sikorskiego (O)
kat. drog.-2, ul. Podwale/Mostowa (Jagiełły), rok budowy-1875 (2008), dł.-97,6 m, most dwuprzęsłowy, konstrukcja ze stalowych górnoparabolicznych o pasach dwuściankowych
Potem przez pętla przez Szymanów do domu.

Kontrpas na Jedności© WrocNam
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Polanowicki (W)
kat. drog.-1, ul. Kamieńskiego, rok budowy-1960, dł.-29,88 m, most jednoprzęsłowy z 8 dźwigarów dwuteowych
Most Mieszczański stary (O)
kat. drog.-1, ul. Mieszczańska, rok budowy-1876 (2011), dł.-62 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji z dwóch stalowych kratownic systemu Schweidlera, o pasach dwuściankowych, chodniki zewnętrzne
Most Sikorskiego (O)
kat. drog.-2, ul. Podwale/Mostowa (Jagiełły), rok budowy-1875 (2008), dł.-97,6 m, most dwuprzęsłowy, konstrukcja ze stalowych górnoparabolicznych o pasach dwuściankowych
Dane wycieczki:
31.00 km (0.00 km teren) czas: 01:20 h avg:23.25 km/h
R-108
Rano pojechałem na małą pętlę - Żórawina i z powrotem.
Po drodze park pamięci żołnierzy zamordowanych przez NKWD:

Przy Skargi powstał płotowy mural wykonany przez uczniów pobliskiej szkoły:


Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Oporowski (Ś)
kat. drog.-3, ul. Solskiego, rok budowy-1967, dł.-28,55 m, most dwuprzęsłowy o ustroju nośnym z belek wolnopodpartych współpracujących z płytą żelbetową
Most Kleciński (Ś)
kat. drog.-1, ul. Przyjaźni, rok budowy-1967, dł.-24,5 m, most jednoprzęsłowy, belkowo sprężony z płytą pomostu wylewaną na mokro
Po drodze park pamięci żołnierzy zamordowanych przez NKWD:

Dęby pamięci dla żołnierzy© WrocNam
Przy Skargi powstał płotowy mural wykonany przez uczniów pobliskiej szkoły:

Mural na płocie© WrocNam

Detal płotowego muralu© WrocNam
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Oporowski (Ś)
kat. drog.-3, ul. Solskiego, rok budowy-1967, dł.-28,55 m, most dwuprzęsłowy o ustroju nośnym z belek wolnopodpartych współpracujących z płytą żelbetową
Most Kleciński (Ś)
kat. drog.-1, ul. Przyjaźni, rok budowy-1967, dł.-24,5 m, most jednoprzęsłowy, belkowo sprężony z płytą pomostu wylewaną na mokro
Dane wycieczki:
43.00 km (0.00 km teren) czas: 01:40 h avg:25.80 km/h
R-107
Po mieście na WRM załatwiając różne sprawy.
Rowery są już naprawdę w kiepskim stanie. Dziś robią podobno przegląd generalny.
Dzisiejsze mosty:
Kładka Św. Antoniego
kat. drog.–1, ul. Św. Antoniego/ul. Podwale, rok budowy–1985, dł.–41,25 m, kładka pięcioprzęsłowa o konstrukcji nośnej z rozporowych dźwigarów drewnianych
Kładka Świebodzka
Bulwar Tadka Jasińskiego/pl. Orląt Lwowskich, rok budowy-2009, dł.-43,6 m, kładka (dźwigary, poprzecznice) wykonana jest z drewna klejonego, balustrady wykonane zostały ze szkła hartowanego z pochwytami drewnianymi
Rowery są już naprawdę w kiepskim stanie. Dziś robią podobno przegląd generalny.
Dzisiejsze mosty:
Kładka Św. Antoniego
kat. drog.–1, ul. Św. Antoniego/ul. Podwale, rok budowy–1985, dł.–41,25 m, kładka pięcioprzęsłowa o konstrukcji nośnej z rozporowych dźwigarów drewnianych
Kładka Świebodzka
Bulwar Tadka Jasińskiego/pl. Orląt Lwowskich, rok budowy-2009, dł.-43,6 m, kładka (dźwigary, poprzecznice) wykonana jest z drewna klejonego, balustrady wykonane zostały ze szkła hartowanego z pochwytami drewnianymi
Dane wycieczki:
2.00 km (0.00 km teren) czas: 00:10 h avg:12.00 km/h
R-106b
Wieczorem do kolegi załatwić interesy.
Przy okazji odwiedziny w Ogrodach Hallera:



Dzisiejsze mosty:
Estakada Gądowianka/wiadukt wschodni
rok budowy–2002/2003, estakada nad ul. Strzegomską i torami PKP, dł.–609,75 m, konstrukcja wolnopodparta 15–przęsłowa na 16 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada Gądowianka/łącznica wschodnia
rok budowy–2003, estakada nad torami PKP, dł.–148 m, konstrukcja 7–przęsłowa na 7 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada na Klecińskiej
estakada nad torami PKP
Przy okazji odwiedziny w Ogrodach Hallera:

Zabłąkana chmura© WrocNam

Szklana chmura© WrocNam

Obelisk ku czci sportowców© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Estakada Gądowianka/wiadukt wschodni
rok budowy–2002/2003, estakada nad ul. Strzegomską i torami PKP, dł.–609,75 m, konstrukcja wolnopodparta 15–przęsłowa na 16 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada Gądowianka/łącznica wschodnia
rok budowy–2003, estakada nad torami PKP, dł.–148 m, konstrukcja 7–przęsłowa na 7 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada na Klecińskiej
estakada nad torami PKP
Dane wycieczki:
20.00 km (0.00 km teren) czas: 00:40 h avg:30.00 km/h
R-105
Do pracy krótszym standardem.
Powrót przez miasto żeby kupić świetlówkę.
Przy okazji dowiedziałem się nowej prawdy:

Dzisiejsze mosty:
Most Pomorski-Północny (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy-1930, dł.-84,8 m, most trzyprzęsłowy o konstrukcji stalowej z 7 pełnościennych dźwigarów nitowanych
Most Pomorski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy-1930, dł.-11 m, most jednoprzęsłowy o zróżnicowanej konstrukcji przęsła
Most Pomorski-Południowy (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy - 1905, dł.-86 m, most trzyprzęsłowy, kamienny, o konstrukcji łukowej
Powrót przez miasto żeby kupić świetlówkę.
Przy okazji dowiedziałem się nowej prawdy:

I tu dotarł XXI wiek© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Most Pomorski-Północny (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy-1930, dł.-84,8 m, most trzyprzęsłowy o konstrukcji stalowej z 7 pełnościennych dźwigarów nitowanych
Most Pomorski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy-1930, dł.-11 m, most jednoprzęsłowy o zróżnicowanej konstrukcji przęsła
Most Pomorski-Południowy (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy - 1905, dł.-86 m, most trzyprzęsłowy, kamienny, o konstrukcji łukowej
Dane wycieczki:
18.00 km (0.00 km teren) czas: 00:40 h avg:27.00 km/h
R-104
Do pracy standardem.
Powrót bardzo lekko okrężną drogą - wybrałem się, niczym Jazon, na wyprawę po niepasteryzowane piwa:

Po drodze śmignąłem przez Psie Pole, gdzie trwa remont generalny:


Przyszłości jeszcze nie widać, bo robią kawałkami.
Kręcąc sobie z wolna i zmagając się z przeciwnościami losu dotarłem do Chrząstawy Małej, którą odwiedziłem już w czerwcu, a gdzie znajduje się "Gospoda pod Czarnym Kurem" z mini browarem Widawa:

Kupiłem sobie trzy piwa z pięciu warzonych w browarze i pozwiedzałem instalację:



Chwilę odpocząłem i zacząłem powrót.
Podczas przejazdu przez Swojczyce zauważyłem kamień graniczny, którego wcześniej poszukiwałem wzrokiem, ale nigdy nie widziałem:
Doturlałem się do domu, gdzie po obiedzie przeprowadziłem degustację Kruka, czyli piwa przypominającego słynnego Guinnessa. Ciekawy i dość specyficzny smak.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Swojczycki (O/W)
kat. drog.-3, ul. Swojczycka, rok budowy-1966, dł.-42,6 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z belek kablobetonowych zespolonych płytą żelbetową
Most Bolesława Chrobrego Północny (O)
kat. drog.-3, ul. A. Mickiewicza/ul. Swojczycka, rok budowy-1930, dł.-48,5 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Bolesława Chrobrego Południowy (O)
kat. drog.-3, ul. A. Mickiewicza/ul. Swojczycka, rok budowy-1930, dł.-134,7 m, most czteroprzęsłowy, żelbetowy
Most Zwierzyniecki (O)
kat. drog.-3, ul. Marii Curie Skłodowskiej, rok budowy 1897, dł.-62 m, most jednoprzęsłowy o dźwigarach głównych łukowych, kratownicowych ze ściągiem, jazda dołem
Powrót bardzo lekko okrężną drogą - wybrałem się, niczym Jazon, na wyprawę po niepasteryzowane piwa:

Piwa Browaru Widawa© WrocNam
Po drodze śmignąłem przez Psie Pole, gdzie trwa remont generalny:

Przeszłość Psiego Pola© WrocNam

Teraźniejszość Psiego Pola© WrocNam
Przyszłości jeszcze nie widać, bo robią kawałkami.
Kręcąc sobie z wolna i zmagając się z przeciwnościami losu dotarłem do Chrząstawy Małej, którą odwiedziłem już w czerwcu, a gdzie znajduje się "Gospoda pod Czarnym Kurem" z mini browarem Widawa:

Rodzinny Browar Widawa© WrocNam
Kupiłem sobie trzy piwa z pięciu warzonych w browarze i pozwiedzałem instalację:

Kadzie Browaru Widawa© WrocNam

Część aparatury wytwórczej© WrocNam

Pobierak próbek© WrocNam
Chwilę odpocząłem i zacząłem powrót.
Podczas przejazdu przez Swojczyce zauważyłem kamień graniczny, którego wcześniej poszukiwałem wzrokiem, ale nigdy nie widziałem:

Kamień graniczny w Swojczycach© WrocNam
Doturlałem się do domu, gdzie po obiedzie przeprowadziłem degustację Kruka, czyli piwa przypominającego słynnego Guinnessa. Ciekawy i dość specyficzny smak.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Swojczycki (O/W)
kat. drog.-3, ul. Swojczycka, rok budowy-1966, dł.-42,6 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z belek kablobetonowych zespolonych płytą żelbetową
Most Bolesława Chrobrego Północny (O)
kat. drog.-3, ul. A. Mickiewicza/ul. Swojczycka, rok budowy-1930, dł.-48,5 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Bolesława Chrobrego Południowy (O)
kat. drog.-3, ul. A. Mickiewicza/ul. Swojczycka, rok budowy-1930, dł.-134,7 m, most czteroprzęsłowy, żelbetowy
Most Zwierzyniecki (O)
kat. drog.-3, ul. Marii Curie Skłodowskiej, rok budowy 1897, dł.-62 m, most jednoprzęsłowy o dźwigarach głównych łukowych, kratownicowych ze ściągiem, jazda dołem
Dane wycieczki:
58.00 km (0.00 km teren) czas: 02:20 h avg:24.86 km/h
R-103
Do pracy standardem.
Po pracy trochę kręcenia się po mieście w poszukiwaniu folii przeciwsłonecznej do okien - robi się gorąco i szukamy sposobu obniżenia temperatury w mieszkaniu.
Przy okazji miejska scena ze zwierzakiem:


Ostatni klocek w układance L.U.Ca (samochody zaparkowały tak, że nie dało się objąć całości):


Całość projektu muralowego na STRONIE, a na STRONIE informacje o całym projekcie.
Przy przejeżdżaniu w pobliżu Świdnickiej zauważyłem promocyjne rozdawnictwo uniwersalnego rozpuszczalnika:

Potem jeszcze do pracy Natki po nowe nabytki książkowe i do domu. Na ostatniej prostej Natka ustrzeliła z tramwaju:

Po pracy trochę kręcenia się po mieście w poszukiwaniu folii przeciwsłonecznej do okien - robi się gorąco i szukamy sposobu obniżenia temperatury w mieszkaniu.
Przy okazji miejska scena ze zwierzakiem:

Portal z kocim detalem© WrocNam

Zwierzęcy detal portalu© WrocNam
Ostatni klocek w układance L.U.Ca (samochody zaparkowały tak, że nie dało się objąć całości):

Lewy mural L.U.Ca© WrocNam

Prawy mural L.U.Ca© WrocNam
Całość projektu muralowego na STRONIE, a na STRONIE informacje o całym projekcie.
Przy przejeżdżaniu w pobliżu Świdnickiej zauważyłem promocyjne rozdawnictwo uniwersalnego rozpuszczalnika:

Czy to wzmocnienie?© WrocNam
Potem jeszcze do pracy Natki po nowe nabytki książkowe i do domu. Na ostatniej prostej Natka ustrzeliła z tramwaju:

Pędzę© WrocNam

Skrawek mnie© WrocNam
Dane wycieczki:
30.00 km (0.00 km teren) czas: 01:20 h avg:22.50 km/h