Wpisy archiwalne w kategorii
Mosty
Dystans całkowity: | 1532.00 km (w terenie 0.00 km; 0.00%) |
Czas w ruchu: | 64:25 |
Średnia prędkość: | 23.57 km/h |
Maksymalna prędkość: | 63.00 km/h |
Liczba aktywności: | 34 |
Średnio na aktywność: | 45.06 km i 1h 57m |
Więcej statystyk |
R-108
Rano pojechałem na małą pętlę - Żórawina i z powrotem.
Po drodze park pamięci żołnierzy zamordowanych przez NKWD:
Przy Skargi powstał płotowy mural wykonany przez uczniów pobliskiej szkoły:
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Oporowski (Ś)
kat. drog.-3, ul. Solskiego, rok budowy-1967, dł.-28,55 m, most dwuprzęsłowy o ustroju nośnym z belek wolnopodpartych współpracujących z płytą żelbetową
Most Kleciński (Ś)
kat. drog.-1, ul. Przyjaźni, rok budowy-1967, dł.-24,5 m, most jednoprzęsłowy, belkowo sprężony z płytą pomostu wylewaną na mokro
Po drodze park pamięci żołnierzy zamordowanych przez NKWD:
Dęby pamięci dla żołnierzy© WrocNam
Przy Skargi powstał płotowy mural wykonany przez uczniów pobliskiej szkoły:
Mural na płocie© WrocNam
Detal płotowego muralu© WrocNam
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Oporowski (Ś)
kat. drog.-3, ul. Solskiego, rok budowy-1967, dł.-28,55 m, most dwuprzęsłowy o ustroju nośnym z belek wolnopodpartych współpracujących z płytą żelbetową
Most Kleciński (Ś)
kat. drog.-1, ul. Przyjaźni, rok budowy-1967, dł.-24,5 m, most jednoprzęsłowy, belkowo sprężony z płytą pomostu wylewaną na mokro
Dane wycieczki:
43.00 km (0.00 km teren) czas: 01:40 h avg:25.80 km/h
R-106a
Poranna przejażdżka przed kolejną falą upałów.
Z Rafałem spotkałem się na Rynku o 7.00. Poczekaliśmy jeszcze 15 minut na ewentualnych współuczestników wyjazdu, ale nikt się nie pojawił, więc ruszyliśmy. Po szybkim wybraniu trasy skierowaliśmy się na Szczodre.
Na chwilę zatrzymaliśmy się na placu targowym Młyn, gdzie pooglądaliśmy rowery. Potem już tylko jazda i podziwianie okolic:
Po zrobieniu pętli i dojechaniu do miasta, przy obwodnicy śródmiejskiej zauważyliśmy odpoczywającą watahę googlomapcarów:
Na Milenijnym spotkaliśmy Łukasza pędzącego na ustawkę Husarii, z którym zamieniliśmy kilka słów.
W czasie jazdy powstał pomysł bezspinkowej trzysetki dookoła Wrocławia.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Widawski (W)
kat. drog.-2, ul. Sułowska, rok budowy - 1951, dł.-27,87 m, konstrukcja jednoprzęsłowa żelbetowa o ustroju nośnym dwuprzegubowym, łukowym ze ściągiem
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
Wiadukt w ul. Kowalskiej
kat. drog.-4, ul. Kowalska, rok budowy-1978, dł.-106,2 m, wiadukt 7-przęsłowy o konstrukcji monolitycznej płaskiej
Z Rafałem spotkałem się na Rynku o 7.00. Poczekaliśmy jeszcze 15 minut na ewentualnych współuczestników wyjazdu, ale nikt się nie pojawił, więc ruszyliśmy. Po szybkim wybraniu trasy skierowaliśmy się na Szczodre.
Na chwilę zatrzymaliśmy się na placu targowym Młyn, gdzie pooglądaliśmy rowery. Potem już tylko jazda i podziwianie okolic:
Zameczek myśliwski w Domaszczynie© WrocNam
Prawie skończona S-8© WrocNam
Po zrobieniu pętli i dojechaniu do miasta, przy obwodnicy śródmiejskiej zauważyliśmy odpoczywającą watahę googlomapcarów:
Ekipa Google Maps© WrocNam
Na Milenijnym spotkaliśmy Łukasza pędzącego na ustawkę Husarii, z którym zamieniliśmy kilka słów.
W czasie jazdy powstał pomysł bezspinkowej trzysetki dookoła Wrocławia.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Widawski (W)
kat. drog.-2, ul. Sułowska, rok budowy - 1951, dł.-27,87 m, konstrukcja jednoprzęsłowa żelbetowa o ustroju nośnym dwuprzegubowym, łukowym ze ściągiem
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
Wiadukt w ul. Kowalskiej
kat. drog.-4, ul. Kowalska, rok budowy-1978, dł.-106,2 m, wiadukt 7-przęsłowy o konstrukcji monolitycznej płaskiej
Dane wycieczki:
60.00 km (0.00 km teren) czas: 02:40 h avg:22.50 km/h
R-106b
Wieczorem do kolegi załatwić interesy.
Przy okazji odwiedziny w Ogrodach Hallera:
Dzisiejsze mosty:
Estakada Gądowianka/wiadukt wschodni
rok budowy–2002/2003, estakada nad ul. Strzegomską i torami PKP, dł.–609,75 m, konstrukcja wolnopodparta 15–przęsłowa na 16 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada Gądowianka/łącznica wschodnia
rok budowy–2003, estakada nad torami PKP, dł.–148 m, konstrukcja 7–przęsłowa na 7 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada na Klecińskiej
estakada nad torami PKP
Przy okazji odwiedziny w Ogrodach Hallera:
Zabłąkana chmura© WrocNam
Szklana chmura© WrocNam
Obelisk ku czci sportowców© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Estakada Gądowianka/wiadukt wschodni
rok budowy–2002/2003, estakada nad ul. Strzegomską i torami PKP, dł.–609,75 m, konstrukcja wolnopodparta 15–przęsłowa na 16 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada Gądowianka/łącznica wschodnia
rok budowy–2003, estakada nad torami PKP, dł.–148 m, konstrukcja 7–przęsłowa na 7 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada na Klecińskiej
estakada nad torami PKP
Dane wycieczki:
20.00 km (0.00 km teren) czas: 00:40 h avg:30.00 km/h
R-105
Do pracy krótszym standardem.
Powrót przez miasto żeby kupić świetlówkę.
Przy okazji dowiedziałem się nowej prawdy:
Dzisiejsze mosty:
Most Pomorski-Północny (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy-1930, dł.-84,8 m, most trzyprzęsłowy o konstrukcji stalowej z 7 pełnościennych dźwigarów nitowanych
Most Pomorski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy-1930, dł.-11 m, most jednoprzęsłowy o zróżnicowanej konstrukcji przęsła
Most Pomorski-Południowy (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy - 1905, dł.-86 m, most trzyprzęsłowy, kamienny, o konstrukcji łukowej
Powrót przez miasto żeby kupić świetlówkę.
Przy okazji dowiedziałem się nowej prawdy:
I tu dotarł XXI wiek© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Most Pomorski-Północny (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy-1930, dł.-84,8 m, most trzyprzęsłowy o konstrukcji stalowej z 7 pełnościennych dźwigarów nitowanych
Most Pomorski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy-1930, dł.-11 m, most jednoprzęsłowy o zróżnicowanej konstrukcji przęsła
Most Pomorski-Południowy (O)
kat. drog.-4, ul. Pomorska, rok budowy - 1905, dł.-86 m, most trzyprzęsłowy, kamienny, o konstrukcji łukowej
Dane wycieczki:
18.00 km (0.00 km teren) czas: 00:40 h avg:27.00 km/h
R-104
Do pracy standardem.
Powrót bardzo lekko okrężną drogą - wybrałem się, niczym Jazon, na wyprawę po niepasteryzowane piwa:
Po drodze śmignąłem przez Psie Pole, gdzie trwa remont generalny:
Przyszłości jeszcze nie widać, bo robią kawałkami.
Kręcąc sobie z wolna i zmagając się z przeciwnościami losu dotarłem do Chrząstawy Małej, którą odwiedziłem już w czerwcu, a gdzie znajduje się "Gospoda pod Czarnym Kurem" z mini browarem Widawa:
Kupiłem sobie trzy piwa z pięciu warzonych w browarze i pozwiedzałem instalację:
Chwilę odpocząłem i zacząłem powrót.
Podczas przejazdu przez Swojczyce zauważyłem kamień graniczny, którego wcześniej poszukiwałem wzrokiem, ale nigdy nie widziałem:
Doturlałem się do domu, gdzie po obiedzie przeprowadziłem degustację Kruka, czyli piwa przypominającego słynnego Guinnessa. Ciekawy i dość specyficzny smak.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Swojczycki (O/W)
kat. drog.-3, ul. Swojczycka, rok budowy-1966, dł.-42,6 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z belek kablobetonowych zespolonych płytą żelbetową
Most Bolesława Chrobrego Północny (O)
kat. drog.-3, ul. A. Mickiewicza/ul. Swojczycka, rok budowy-1930, dł.-48,5 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Bolesława Chrobrego Południowy (O)
kat. drog.-3, ul. A. Mickiewicza/ul. Swojczycka, rok budowy-1930, dł.-134,7 m, most czteroprzęsłowy, żelbetowy
Most Zwierzyniecki (O)
kat. drog.-3, ul. Marii Curie Skłodowskiej, rok budowy 1897, dł.-62 m, most jednoprzęsłowy o dźwigarach głównych łukowych, kratownicowych ze ściągiem, jazda dołem
Powrót bardzo lekko okrężną drogą - wybrałem się, niczym Jazon, na wyprawę po niepasteryzowane piwa:
Piwa Browaru Widawa© WrocNam
Po drodze śmignąłem przez Psie Pole, gdzie trwa remont generalny:
Przeszłość Psiego Pola© WrocNam
Teraźniejszość Psiego Pola© WrocNam
Przyszłości jeszcze nie widać, bo robią kawałkami.
Kręcąc sobie z wolna i zmagając się z przeciwnościami losu dotarłem do Chrząstawy Małej, którą odwiedziłem już w czerwcu, a gdzie znajduje się "Gospoda pod Czarnym Kurem" z mini browarem Widawa:
Rodzinny Browar Widawa© WrocNam
Kupiłem sobie trzy piwa z pięciu warzonych w browarze i pozwiedzałem instalację:
Kadzie Browaru Widawa© WrocNam
Część aparatury wytwórczej© WrocNam
Pobierak próbek© WrocNam
Chwilę odpocząłem i zacząłem powrót.
Podczas przejazdu przez Swojczyce zauważyłem kamień graniczny, którego wcześniej poszukiwałem wzrokiem, ale nigdy nie widziałem:
Kamień graniczny w Swojczycach© WrocNam
Doturlałem się do domu, gdzie po obiedzie przeprowadziłem degustację Kruka, czyli piwa przypominającego słynnego Guinnessa. Ciekawy i dość specyficzny smak.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Swojczycki (O/W)
kat. drog.-3, ul. Swojczycka, rok budowy-1966, dł.-42,6 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z belek kablobetonowych zespolonych płytą żelbetową
Most Bolesława Chrobrego Północny (O)
kat. drog.-3, ul. A. Mickiewicza/ul. Swojczycka, rok budowy-1930, dł.-48,5 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Bolesława Chrobrego Południowy (O)
kat. drog.-3, ul. A. Mickiewicza/ul. Swojczycka, rok budowy-1930, dł.-134,7 m, most czteroprzęsłowy, żelbetowy
Most Zwierzyniecki (O)
kat. drog.-3, ul. Marii Curie Skłodowskiej, rok budowy 1897, dł.-62 m, most jednoprzęsłowy o dźwigarach głównych łukowych, kratownicowych ze ściągiem, jazda dołem
Dane wycieczki:
58.00 km (0.00 km teren) czas: 02:20 h avg:24.86 km/h
R-102
Do pracy standardem w leciutkim deszczu po przejściu frontu:
Po pracy myślałem, żeby pojechać gdzieś dalej, ale przechodzące przez Wrocław przelotne opady skutecznie mnie odstraszyły i dobrze, bo kilkanaście minut po przyjeździe do domu zaczęło nieźle lać.
A tak pojechałem przez Rynek zobaczyć co zostało po Euro:
Przy Oławskiej stoi jeszcze przystanek ContiBusa:
A Fredro nadal ubrany w barwy narodowe:
Dzisiejsze mosty:
Most Szczytnicki (O)
kat. drog.-2, pl. Grunwaldzki/al. J. Kochanowskiego, rok budowy-1934 (2008), dł.-66,9 m, most trzyprzęsłowy, konstrukcja nośna niejednorodna
Front nad Wrocławiem© WrocNam
Po pracy myślałem, żeby pojechać gdzieś dalej, ale przechodzące przez Wrocław przelotne opady skutecznie mnie odstraszyły i dobrze, bo kilkanaście minut po przyjeździe do domu zaczęło nieźle lać.
A tak pojechałem przez Rynek zobaczyć co zostało po Euro:
Resztki Strefy Kibica© WrocNam
Rozbieranie Strefy Kibica© WrocNam
Przy Oławskiej stoi jeszcze przystanek ContiBusa:
Piłkarski przystanek© WrocNam
A Fredro nadal ubrany w barwy narodowe:
Fredro w narodowym szaliku© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Most Szczytnicki (O)
kat. drog.-2, pl. Grunwaldzki/al. J. Kochanowskiego, rok budowy-1934 (2008), dł.-66,9 m, most trzyprzęsłowy, konstrukcja nośna niejednorodna
Dane wycieczki:
24.00 km (0.00 km teren) czas: 01:00 h avg:24.00 km/h
R-99
Do pracy standardem.
Powrót przez miasto. Kolejne instalacje "Out of Sth":
Dzisiejszy most:
Most Piotra Skargi (Fosa)
kat. drog.-1, ul. Piotra Skargi/Kołłątaja, rok budowy-1968, dł. -19,6 m, most
jednoprzęsłowy, żelbetowy
Powrót przez miasto. Kolejne instalacje "Out of Sth":
Polska składa się z Polaków© WrocNam
Elementy Polski© WrocNam
Powstający mural na Kościuszki© WrocNam
Dzisiejszy most:
Most Piotra Skargi (Fosa)
kat. drog.-1, ul. Piotra Skargi/Kołłątaja, rok budowy-1968, dł. -19,6 m, most
jednoprzęsłowy, żelbetowy
Dane wycieczki:
20.00 km (0.00 km teren) czas: 00:50 h avg:24.00 km/h
R-98
Do pracy standardem.
Powrót przez miasto.
Widok z jednej z kładek:
Dzisiejsze mosty:
Most Św. Klary (O)
kat. drog.-1, rok budowy-1799 (1992, 2001), dł. - 20,6 m, Wyspa Słodowa/Bielarska, most dwuprzęsłowy, przęsła konstrukcji stalowej z dwuteowników
Most Słodowy (O)
kat. drog.-1, rok budowy-1911, dł.-8,45 m, Wyspa Młyńska/Słodowa, most jednoprzęsłowy o konstrukcji stalowej z czterech swobodnie podpartych belek
Kładka Piaskowa (O)
kat. drog.-1, rok budowy–2002, dł.–109,28 m, Wyspa Piasek/Słodowa, ustrój nośny kładki stanowi stalowa konstrukcja spawana, skrzynkowa, trójprzęsłowa, podparta na długości na dwóch filarach i dwóch przyczółkach
Żabia Kładka (O)
kat. drog.–1, Bulwar Słoneczny/Wyspa Bielarska, rok budowy-1975, dł.–56,52 m, kładka jednoprzęsłowa na dwóch podporach podwieszona do 4 stalowych lin
Kładka Słodowa (O)
kat. drog.–1, ul. Drobnera/wyspa Słodowa, rok budowy–2003, dł.–108,4 m, stalowa
konstrukcja jednoprzęsłowa, ustrój nośny podwieszony jest za pomocą 20 want
stalowych
Kładka Bielarska (O)
dł.-35 m, wyspa Bielarska/Słodowa
Kładka nad Śluzą Piaskową (O)
rok budowy-1945, Wyspa Daliowa/Piasek, most jednoprzęsłowy
Powrót przez miasto.
Widok z jednej z kładek:
Most i Hala© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Most Św. Klary (O)
kat. drog.-1, rok budowy-1799 (1992, 2001), dł. - 20,6 m, Wyspa Słodowa/Bielarska, most dwuprzęsłowy, przęsła konstrukcji stalowej z dwuteowników
Most Słodowy (O)
kat. drog.-1, rok budowy-1911, dł.-8,45 m, Wyspa Młyńska/Słodowa, most jednoprzęsłowy o konstrukcji stalowej z czterech swobodnie podpartych belek
Kładka Piaskowa (O)
kat. drog.-1, rok budowy–2002, dł.–109,28 m, Wyspa Piasek/Słodowa, ustrój nośny kładki stanowi stalowa konstrukcja spawana, skrzynkowa, trójprzęsłowa, podparta na długości na dwóch filarach i dwóch przyczółkach
Żabia Kładka (O)
kat. drog.–1, Bulwar Słoneczny/Wyspa Bielarska, rok budowy-1975, dł.–56,52 m, kładka jednoprzęsłowa na dwóch podporach podwieszona do 4 stalowych lin
Kładka Słodowa (O)
kat. drog.–1, ul. Drobnera/wyspa Słodowa, rok budowy–2003, dł.–108,4 m, stalowa
konstrukcja jednoprzęsłowa, ustrój nośny podwieszony jest za pomocą 20 want
stalowych
Kładka Bielarska (O)
dł.-35 m, wyspa Bielarska/Słodowa
Kładka nad Śluzą Piaskową (O)
rok budowy-1945, Wyspa Daliowa/Piasek, most jednoprzęsłowy
Dane wycieczki:
20.00 km (0.00 km teren) czas: 00:50 h avg:24.00 km/h
R-97
Do pracy standardem, w większości pod silny wiatr.
Powrót przez miasto:
A przy Heliosie dziwaczne stojaki rowerowe - ładne, ale zupełnie niefunkcjonalne:
Dzisiejsze mosty:
Most Piaskowy (O)
kat. drog.-1, ul. Piaskowa/ul. Św. Jadwigi, rok budowy 1861 (2010), dł.-31,74 m, most jednoprzęsłowy stalowy, dwie kratownice nitowane (podwójne X)
Most Młyński Północny (O)
kat. drog-1, ul. Św. Jadwigi/pl. Bema, rok budowy-1885 (2012), dł.-36,6 m, most jednoprzęsłowy, konstrukcja nośna-dwie stalowe kratownice o pasach nierównoległych systemu Schwedlera
Most Młyński Południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Św. Jadwigi/pl. Bema, rok budowy-1885 (2012), dł.-27,8 m, most jednoprzęsłowy o dźwigarach kratowych z jazdą dołem
Powrót przez miasto:
Ukończony mural na Kuźniczej© WrocNam
A przy Heliosie dziwaczne stojaki rowerowe - ładne, ale zupełnie niefunkcjonalne:
Niefortunne stojaki przy Heliosie© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Most Piaskowy (O)
kat. drog.-1, ul. Piaskowa/ul. Św. Jadwigi, rok budowy 1861 (2010), dł.-31,74 m, most jednoprzęsłowy stalowy, dwie kratownice nitowane (podwójne X)
Most Młyński Północny (O)
kat. drog-1, ul. Św. Jadwigi/pl. Bema, rok budowy-1885 (2012), dł.-36,6 m, most jednoprzęsłowy, konstrukcja nośna-dwie stalowe kratownice o pasach nierównoległych systemu Schwedlera
Most Młyński Południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Św. Jadwigi/pl. Bema, rok budowy-1885 (2012), dł.-27,8 m, most jednoprzęsłowy o dźwigarach kratowych z jazdą dołem
Dane wycieczki:
18.00 km (0.00 km teren) czas: 00:45 h avg:24.00 km/h
R-95
Kilka dni wcześniej Magda w jednym ze swoich wpisów napomknęła coś o weekendowym wyjeździe gdzieś za miasto. Pierwotnie miała to być Ślęża z postojem przy Zalewie Mietkowskim, która mogłaby się zamienić w Syców w zależności od ochoty i planów pomysłodawczyni. W sobotę klaruje się ostatecznie cel: Syców.
W niedzielny poranek po małym błądzeniu po okolicach Psiego Pola, z niewielkim poślizgiem zameldowałem się na miejscu zbiórki. Podczas chwilowego oczekiwania na kończącą przygotowania Szefową Całego Zamieszania poznałem towarzyszy wyjazdu: Łukasza i Krzyśka:
Po jeszcze chwili zebraliśmy się wszyscy i byliśmy gotowi do wyjazdu. W planach było głównie dotarcie do Sycowa, ale również zbieranie jagód i, dla ochłody, odwiedziny jakiegoś jeziorka.
Zaczęliśmy niezłym tempem i właściwie takie utrzymało się do końca:
Lekko okrężną drogą przez Twardogórę dotarliśmy do Sycowa, gdzie po krótkich zakupach, udaliśmy się na odpoczynek na łonie natury w sycowskim Parku:
Spotykamy i poznajemy również wyrwanego ze snu przez Magdę Tomka i zalegamy nad jedynym (jak się okazało) tego dnia jeziorkiem:
Wcinając, gadając i rozkoszując się wspaniałymi okolicznościami przyrody spędzamy miłe 1,5 godziny na trawie, po czym postanawiamy jednak wrócić do Wrocławia. Przy wyjeździe z Sycowa żegnamy Tomka oraz Krzyśka i w trójkę ciśniemy do Wrocławia.
Przejeżdżamy koło kilku ciekawych miejsc i w Ostrowinie dodatkowo chwilę gawędzimy z młodym poetą:
Po dojechaniu w okolice budowanej S-8 postanawiamy ją wykorzystać i wrócić tą drogą do Wrocławia.
Docieramy do miejsca wspólnego startu, chwilę jeszcze gadamy, żegnamy się z Magdą, i z Łukaszem kierujemy się w stronę centrum. Łukasz odbija w kierunku zachodnich peryferii Wrocławia, a ja powoli dotaczam się do domu.
WIELKIE DZIĘKI ZA WSPÓLNE KRĘCENIE!!!
Trasa (gdzieś mi wypadło z głowy prawie 8 km):
Dzisiejsze mosty:
Most Dmowskiego-południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Dmowskiego, rok budowy-1992, dł.-126 m
Most Mieszczański nowe-południowy (O)
kat. drog.-2, ul. Dubois, rok budowy-1996, dł.-90 m, most dwuprzęsłowy, stalowy
Most Warszawski-Wschodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1916 (2008), dł.-70,61 m, most sześcioprzęsłowy, pięć przęseł-konstrukcja płyty łukowej
bezprzegubowej z żelbetu, jedno przęsło-konstrukcja łukowa z jazdą dołem
Most Warszawski-Zachodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1928 (2008), dł.-41,2 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Warszawski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, al. M.Kromera, rok budowy-1916 (2008), dł.-182,27 m
Most Bolesława Krzywoustego-lewy (Widawa)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1953, dł.-61,9 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z 6 belek żelbetowych typu Gerbera
Most Bolesława Krzywoustego-prawy (W)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1978, dł.-61,9 m
Most Zakrzowski (Dobra)
kat. drog.-1, ul. gen. L. Okulickiego, rok budowy-1969, dł.-19 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej
Most Uniwersytecki-Północny (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-79,5 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji stalowej, podpory betonowe
Most Uniwersytecki-Południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-53,62 m, most dwuprzęsłowy, żelbetowy, podpory betonowe
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
W niedzielny poranek po małym błądzeniu po okolicach Psiego Pola, z niewielkim poślizgiem zameldowałem się na miejscu zbiórki. Podczas chwilowego oczekiwania na kończącą przygotowania Szefową Całego Zamieszania poznałem towarzyszy wyjazdu: Łukasza i Krzyśka:
Ekipa w Sycowie© WrocNam
Po jeszcze chwili zebraliśmy się wszyscy i byliśmy gotowi do wyjazdu. W planach było głównie dotarcie do Sycowa, ale również zbieranie jagód i, dla ochłody, odwiedziny jakiegoś jeziorka.
Zaczęliśmy niezłym tempem i właściwie takie utrzymało się do końca:
Napieranie pod górkę© WrocNam
Lekko okrężną drogą przez Twardogórę dotarliśmy do Sycowa, gdzie po krótkich zakupach, udaliśmy się na odpoczynek na łonie natury w sycowskim Parku:
Rumaki na popasie© WrocNam
Mauzoleum w Sycowie© WrocNam
Park w Sycowie© WrocNam
Postument w sycowskim parku© WrocNam
Spotykamy i poznajemy również wyrwanego ze snu przez Magdę Tomka i zalegamy nad jedynym (jak się okazało) tego dnia jeziorkiem:
Staw w sycowskim parku© WrocNam
Wcinając, gadając i rozkoszując się wspaniałymi okolicznościami przyrody spędzamy miłe 1,5 godziny na trawie, po czym postanawiamy jednak wrócić do Wrocławia. Przy wyjeździe z Sycowa żegnamy Tomka oraz Krzyśka i w trójkę ciśniemy do Wrocławia.
Przejeżdżamy koło kilku ciekawych miejsc i w Ostrowinie dodatkowo chwilę gawędzimy z młodym poetą:
Kościół w Szczodrowie© WrocNam
Pałac w Ostrowinie© WrocNam
Herby na pałacu w Ostrowinie© WrocNam
Po dojechaniu w okolice budowanej S-8 postanawiamy ją wykorzystać i wrócić tą drogą do Wrocławia.
Docieramy do miejsca wspólnego startu, chwilę jeszcze gadamy, żegnamy się z Magdą, i z Łukaszem kierujemy się w stronę centrum. Łukasz odbija w kierunku zachodnich peryferii Wrocławia, a ja powoli dotaczam się do domu.
WIELKIE DZIĘKI ZA WSPÓLNE KRĘCENIE!!!
Trasa (gdzieś mi wypadło z głowy prawie 8 km):
Dzisiejsze mosty:
Most Dmowskiego-południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Dmowskiego, rok budowy-1992, dł.-126 m
Most Mieszczański nowe-południowy (O)
kat. drog.-2, ul. Dubois, rok budowy-1996, dł.-90 m, most dwuprzęsłowy, stalowy
Most Warszawski-Wschodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1916 (2008), dł.-70,61 m, most sześcioprzęsłowy, pięć przęseł-konstrukcja płyty łukowej
bezprzegubowej z żelbetu, jedno przęsło-konstrukcja łukowa z jazdą dołem
Most Warszawski-Zachodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1928 (2008), dł.-41,2 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Warszawski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, al. M.Kromera, rok budowy-1916 (2008), dł.-182,27 m
Most Bolesława Krzywoustego-lewy (Widawa)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1953, dł.-61,9 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z 6 belek żelbetowych typu Gerbera
Most Bolesława Krzywoustego-prawy (W)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1978, dł.-61,9 m
Most Zakrzowski (Dobra)
kat. drog.-1, ul. gen. L. Okulickiego, rok budowy-1969, dł.-19 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej
Most Uniwersytecki-Północny (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-79,5 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji stalowej, podpory betonowe
Most Uniwersytecki-Południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-53,62 m, most dwuprzęsłowy, żelbetowy, podpory betonowe
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
Dane wycieczki:
160.00 km (0.00 km teren) czas: 05:55 h avg:27.04 km/h