WrocNam
Wrocław łamany z Warszawą
avatar

Informacje

  • Kilometry przejechane: 33126.80 km
  • Kilometry przebiegnięte: 948.08 km
  • Godziny kręcenia: 64d 02h 21m
  • Prędkość przelotowa: 21.49 km/h
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Tak się jeździło

  • 2016
  • button stats bikestats.pl
  • 2015
  • button stats bikestats.pl
  • 2014
  • button stats bikestats.pl
  • 2013
  • button stats bikestats.pl
  • 2012
  • button stats bikestats.pl
  • 2011
  • button stats bikestats.pl
  • 2010
  • button stats bikestats.pl
  • 2009
  • button stats bikestats.pl
  • 2008
  • button stats bikestats.pl
  • 2007
  • button stats bikestats.pl

    Warto rzucić okiem i trochę poczytać

    Linki

    Statystyki roczne

    Wykres roczny blog rowerowy WrocNam.bikestats.pl

    Archiwum

    Moje małe statystyki

    Szukaj

    Wpisy archiwalne w kategorii

    Mosty

    Dystans całkowity:1532.00 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
    Czas w ruchu:64:25
    Średnia prędkość:23.57 km/h
    Maksymalna prędkość:63.00 km/h
    Liczba aktywności:34
    Średnio na aktywność:45.06 km i 1h 57m
    Więcej statystyk

    R-98

    Czwartek, 4 lipca 2013 Kategoria Miasto, Mosty, Praca | Aktywność:



    Do pracy normalnie.
    Powrót przez miasto.
    Chciałem odwiedzić krasnale, ale obydwa są w placówkach oświatowych - w wakacje zamkniętych.
    Odwiedziłem za to kamień pogodowy, który nigdy się nie myli i zawsze wskazuje prawidłową prognozę:
    Precyzyjna prognoza pogody © WrocNam

    Kamienny meteorolog nigdy się nie myli © WrocNam

    Potem przez kładkę nad Hallera:
    Nad Hallera © WrocNam

    Filary kładki nad Hallera © WrocNam

    Z jednym się zgadzam © WrocNam

    Urwane skrzydło WRM © WrocNam

    Potem przez osiedle pełne okien, których nie trzeba myć, ale mało przez nie widać:
    Idealne okna © WrocNam

    Podczas poszukiwania krasnala zauważyłem jedną z istniejących we Wrocławiu szczelin przeciwlotniczych:
    Szczelina przeciwlotnicza na Trwałej © WrocNam

    Plac Dwojga Imion wita rowerzystów czerwonym dywanem:
    Czerwony dywan © WrocNam

    A na Odrze nadal ruch:
    Pełno barek na Odrze © WrocNam

    Odra, barki, most © WrocNam

    Pogłębiarka © WrocNam
    Dane wycieczki: 29.00 km (0.00 km teren) czas: 01:15 h avg:23.20 km/h

    R-63

    Niedziela, 5 maja 2013 Kategoria Miasto, Mosty | Aktywność:



    Dzień wcześniej skontaktował się ze mną Rafał i zaproponował jakiś wypad. Nie miałem zbyt dużo czasu i zaproponowałem objazd trasy "Festung Breslau". Rzuciłem hasło na BS i FB.
    W niedzielę rano pojawiłem się na miejscu zbiórki, kilka minut później podjechał Rafał. Poczekaliśmy kilka minut na potencjalnych uczestników, ale nikt już nie dojechał, i ruszyliśmy na początek trasy, który umiejscowiony jest przy brochowskim dworcu, do którego trochę zagadani błądzimy i nadrabiamy kilometry:
    Początek trasy "Festung Breslau" © WrocNam

    Trasa jest oznakowana tabliczkami (trochę się nie wyostrzyło):
    Oznakowanie trasy "Festung Breslau" © WrocNam

    Już na trasie, ale przed pierwszym schronem, na chwilę zatrzymaliśmy się przy jednej z wrocławskich wież ciśnień (trzeba kiedyś zrobić trasę ich szlakiem):
    Wieża ciśnień na Brochowie © WrocNam

    Po kilkuset metrach dotarliśmy do pierwszego obiektu:
    Schron kompanii piechoty nr 20 © WrocNam

    Potem ruszamy dalej.
    Odwiedzamy jeden z ciekawszych most(k)ów we Wrocławiu:
    Krowi Mostek © WrocNam

    Wokół nas rozlewała się Oława:
    Rozlewiska Oławy z willą w tle © WrocNam

    Rozlewiska Oławy © WrocNam

    W Lesie Rakowieckim seria stanowisk obrony przeciwlotniczej:
    Stanowisko obrony plot I © WrocNam

    Stanowisko obrony plot II © WrocNam

    Mamy kawałek do następnego obiektu, ale spokojnie do niego docieramy:
    Schron kompanii piechoty nr 1 © WrocNam

    Później mijamy Most Bartoszowicki:
    Po lewej dno © WrocNam

    Po prawej rzeka © WrocNam

    A środkiem stoi most © WrocNam

    Zaraz za mostem pokazuję Rafałowi gruntowy tor przeszkód, który kiedyś przez przypadek odkryłem. Wykorzystując możliwości nowej maszyny postanawiam przejechać kawałek (zdjęcia u Rafała).
    Czaby trochę potrenować.
    Obok Grobli Łaniewskiej stoją dwa kolejne obiekty:
    Mobilizacyjny schron piechoty przy wale © WrocNam

    Mobilizacyjny schron piechoty w polu © WrocNam

    Rafał pociska do kolejnego obiektu:
    Mobilizacyjny schron piechoty przy kanale © WrocNam

    Mobilizacyjny schron piechoty wśród zabudowań © WrocNam

    Teraz już schron koło schronu:
    Mobilizacyjny schron piechoty przy Ceglanej © WrocNam

    Mobilizacyjny schron piechoty przy Lechitów © WrocNam

    Schron kompanii piechoty nr 2 © WrocNam

    Schron piechoty nr 3 © WrocNam

    Mijamy ruchliwy odcinek przy targowisku przy młynie, gdzie już nie ma wyburzonego silosu:
    Miejsce po silosie © WrocNam

    Trochę błądzimy, żeby znaleźć kolejny obiekt przy Lisiej Górze, ale nam się udaje:
    Prawa strona fortu piechoty nr 4 © WrocNam

    Lewa strona fortu piechoty nr 4 © WrocNam

    Jeszcze udaje nam się zobaczyć jeden ukryty schron:
    Schron piechoty nr 5 © WrocNam

    Na tym musiałem zakończyć trasę i wracać do domu.
    Udało nam się przejechać około 1/3 trasy. Niedługo kolejna wyprawa.
    DZIĘKI RAFAŁ! - u Niego szerszy i dłuższy opis
    TRASA:
    Dane wycieczki: 54.00 km (0.00 km teren) czas: 02:55 h avg:18.51 km/h

    R-29

    Środa, 27 lutego 2013 Kategoria Miasto, Mosty, Praca | Aktywność:



    Do pracy krótszym standardem.
    Powrót, po ucieczce z pracy (1,5h), przez nowy most w ciągu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (natchniony wycieczką merxina). Przy okazji przekonałem się, że nie wszystkie rzeczy we Wrocławiu nazywane Ludowymi (jak na przykład Hala, teraz zwana też stulecia) mogą liczyć na remont:
    Ulica Ludowa © WrocNam

    Na moście i okolicach całkiem przyjemna droga prawie rowerowa:
    Ciąg P-R na moście © WrocNam

    Piesi i rowerzyści mają na moście większe atrakcje niż kierowcy - mogą chociaż pooglądać Odrę:
    Odra z mostu © WrocNam

    Kierowcy jadą w kiszce:
    Część Obwodnicy Wschodniej © WrocNam

    Na Obwodnicy jeszcze nocami jest ciemno:
    Miejsce na lampy © WrocNam

    Po drodze zauważyłem nowe modele rowerów, korzystające z parkingów rowerowych:
    Tylko dwa się mieszczą © WrocNam

    Już prawie w Centrum pooglądałem sobie przygotowania do kolejnego etapu rekultywacji fosy:
    Początki grodzenia fosy © WrocNam

    Dzisiejszy most:
    Most w ul. Ludowej:

    Trasa:
    /6202627 Dane wycieczki: 43.00 km (0.00 km teren) czas: 01:50 h avg:23.45 km/h

    R-12

    Piątek, 18 stycznia 2013 Kategoria Miasto, Mosty, Praca | Aktywność:



    Do pracy standardem krótszym.
    Powrót (0,5 h wcześniej) przez miasto.
    Prześladowały mnie dziś jaja:
    Dziwny nakaz © WrocNam

    Dziwny wykrzyknik © WrocNam

    Potem przejazd w okolice Muzeum Narodowego, gdzie postawiono niedawno charakterystyczny karmnik:
    Akcyjny karmink © WrocNam

    Trudno przeczytać o co chodzi:
    Żeby przeczytać trzeba stanąć na głowie © WrocNam

    Karmnik jest cały czas nadzorowany:
    Karmnik pod nadzorem © WrocNam

    W pobliżu sporo ptaków czekających na to, aż przestanę im przeszkadzać:
    Najedzone ptaki © WrocNam

    Później jeszcze okrężnie przez miasto.
    Przejechałem przez mostek Antoniego nad fosą.
    Pod samym domem trochę się naszukałem miodu lipowego dla Natki.
    Trasa (prawie cała):
    ?user=6202627 Dane wycieczki: 22.00 km (0.00 km teren) czas: 01:10 h avg:18.86 km/h

    R-166

    Sobota, 3 listopada 2012 Kategoria Miasto, Mosty | Aktywność:



    Trzeba było się trochę ruszyć.
    Wybrałem się na na zachód zobaczyć stosunkowo nowy, międzynarodowy mural:
    Mural w Leśnicy © WrocNam

    Trochę wcześniej, szukając mostu, odwiedziłem po raz pierwszy lasek (uprawy leśne) przy Kosmonautów - fajne klimaty.
    Przy okazji zobaczyłem jak szybko jest budowany nowy szpital:
    Szpital na Stabłowicach w budowie © WrocNam

    Przy wyjeździe z terenów leśno-działkowych trochę się pogubiłem i dotarłem w nigdy nie odwiedzane tereny osiedli stabłowickich.
    Potem już znanymi drogami do Parku Złotnickiego, przez Leśnicę, w okolice lotniska.
    Jako że miałem trochę czasu podjechałem jeszcze w okolice Cmentarza Grabiszyńskiego, gdzie na cmentarzu żołnierzy polskich i pomniku dawnych cmentarzy wrocławskich ustawiłem znicze:
    Cmentarz żołnierz ze Ślężą w tle © WrocNam

    Cmentarz cmentarzy wrocławskich © WrocNam

    Na trasie sporo rowerzystów i biegaczy/rolkarzy.
    Testowanie kolejnego oprogramowania do komórki - tym razem niewypał (Bike Companion - po włączeniu innej aplikacji wyłączył się i nie nagrał ścieżki).
    Trasa:

    Dzisiejsze mosty i kładki:
    Most w ul. Granicznej (K)
    kat. drog.-4, ul. Graniczna, rok budowy-ok. 1945 (2010), dł.-11, konstrukcja jednoprzęsłowa, żelbetowa
    Most w ul. Granicznej (K)
    kat. drog.-1, ul. Graniczna, dł.-18 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
    Most w ul. Kosmonautów (Ł)
    kat. drog.-2, ul. Kosmonautów, rok budowy-ok. 1945 (2010), dł.-9,6 m, konstrukcja nośna z żelbetowej monolitycznej jednonawowej ramy
    Most Ratyński (B)
    kat. drog.-1, ul. Kośnego, rok budowy-1971, dł.-56 m, most dwuprzęsłowy
    Kładka Złotnicka (B)
    kat. drog.-1, ul. Promenada, rok budowy-1999, dł.-67,72 m, kładka trzyprzęsłowa o konstrukcji stalowej Dane wycieczki: 42.00 km (0.00 km teren) czas: 01:50 h avg:22.91 km/h

    R-163

    Poniedziałek, 29 października 2012 Kategoria Mosty, Praca | Aktywność:



    Do pracy (krótko, bo późne wyjście z domu) i z powrotem (normalnie).
    Ze względu na temperaturę (-3) test nowych rękawic zimowych z GO Sportu. Niezłe.
    Zauważyłem efekty remontów torowiska:
    Gdzie są tory?!?! © WrocNam

    Dzisiejsze mosty:
    Most Mieszczański stary (O)
    kat. drog.-1, rok budowy-1876, dług.-62 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji z dwóch stalowych kratownic systemu Schweidlera, o pasach dwuściankowych
    Most Osobowicki-Północny (O)
    kat. drog.-2, ul. Reymonta, rok budowy-1897, dług.-242,5 m, most ośmioprzęsłowy z łukami z cegły klinkierowej
    Most Osobowicki-Południowy (O)
    kat. drog.-2, ul. Reymonta, rok budowy-1897, dług.-21,5 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji belkowej (belki blachownicowe) Dane wycieczki: 14.00 km (0.00 km teren) czas: h avg: km/h

    R-159a

    Piątek, 19 października 2012 Kategoria Miasto, Mosty, Praca | Aktywność:



    Do pracy standardem.
    Powrót, ze względu na pogodę, prawie na letniaka, a ze względu na popołudniową prcę Natki lekko dookoła.
    Odwiedziłem południowo-wschodnie rubieże Wrocławia - pojechałem na Brochów zobaczyć tamtejsze murale i przy okazji przejechać znajdujące się tam kładki, mosty i wiadukty.
    Brochowskie murale:
    Centrum Edukacji Społecznej © WrocNam

    Płotowy mural © WrocNam

    Mural sprzeciwu © WrocNam

    Zdziwiła mnie całkowita pustka na bocznicach jednej z największych w Europie stacji towarowej (drugiej w Polsce po Tarnowskich Górach):
    Pusty Brochów © WrocNam

    Podczas zwiedzania Brochowa na czuja starałem się dojechać do Parku Brochowskiego, pomyliłem jednak kierunki i dotarłem na krańce Wrocławia, na osiedle Bieńkowice, gdzie zwiedziłem inny park - Park Bieńkowski.
    Potem wsparłem się mapą i dotarłem do Parku Brochowskiego, a stamtąd prostą drogą do Centrum:
    Jedna z wrocławskich dróg © WrocNam

    Po drodze oślepił mnie blask drapacza chmur:
    Promień Sky Tower © WrocNam

    W okolice domu dotarłem parę minut po 17, nie chciało mi się jednak wchodzić bo o 18 miało się zacząć spotkanie w miejscu tragicznego wypadku z dnia wczorajszego.
    Kupiłem coś do picia i jedzenia i pokrążyłem trochę po okolicy:
    Mural szczęścia © WrocNam
    .
    Przed 18 stawiłem się na spotkaniu.
    Trasa:

    Dzisiejsze mosty, kładki i wiadukty:
    Most w ul. Opolskiej (Brochówka)
    kat. drog.-2, ul. Opolska, rok budowy-po 1945, dł. - 8 m; konstrukcja jednoprzęsłowa, dwie płyty żelbetowe przylegające do siebie
    Most w ul. Wiaduktowej (Brochówka)
    kat. drog.-1, ul. Wiaduktowa, rok budowy-po 1945, dł.-4 m; konstrukcja jednoprzęsłowa o dźwigarach głównych z 6 dwuteowników z drewnianym pomostem
    Kładka w ul. Brochowskiej (nowa)
    kat. drog.-1, ul. Brochowska, rok budowy-1985, dł.-125,85 m
    Kładka w ul. Brochowskiej (stara)
    kat. drog.-1, ul. Brochowska, rok budowy-1938, dł.-38 m, konstrukcja dwuprzęsłowa, stalowa
    Kładki w Parku Brochowskim
    Wiadukt drogowy w ul. Gazowej
    kat. drog.-1, ul. Gazowa, rok budowy-ok. 1945, dł. 10,6 m, wiadukt jednoprzęsłowy o konstrukcji nośnej z belek prefabrykowanych sprężonych typu Kujan
    Wiadukt drogowy w ul. Gazowej
    kat. drog.-1, ul. Gazowa, rok budowy-1965, dł.-13,4 m, wiadukt jednoprzęsłowy o konstrukcji nośnej z płyty zespolonej z belek prefabrykowanych sprężonych typu Kujan
    Wiadukt w ul. Karwińskiej
    kat. drog.–1, ul. Karwińska, rok budowy–1948, dł. – 19 m, most jednoprzęsłowy, konstrukcja nośna z 10 typowych sprężonych dźwigarów prefabrykowanych WBS, zespolonych żelbetową płytą pomostową Dane wycieczki: 47.00 km (0.00 km teren) czas: 02:05 h avg:22.56 km/h

    R-155

    Piątek, 12 października 2012 Kategoria Miasto, Mosty, Praca | Aktywność:



    Do pracy normalnie.
    Pierwsza w tej połówce roku szadź, tj. przygruntowy przymrozek:
    Pierwszy przymrozek w tym półroczu © WrocNam

    Do domu okrężną drogą (3,5 h wcześniej).
    Po południu zobaczyłem, że niektórzy już się się ostro do zimy przygotowują:
    Zima się zbliża © WrocNam

    Burzona/budowana kamienica na Starym Mieście:
    Wyburzona kamienica © WrocNam

    Ktoś od czasu do czasu rzuca okiem:
    Ostrzeżenie © WrocNam

    Na Placu Solnym trwały przedsięwzięcia związane z akcją Mobilna Młodzież:
    Pawilon "Mobilnej Młodzieży" © WrocNam

    Uświadamianianie © WrocNam

    Happening na Solnym © WrocNam

    Przenośny mural © WrocNam

    Dzisiejszy most:
    Most (kładka) Zaleski (Czarna Woda)
    przepust położony w rejonie osiedli Zalesie i Zacisze długości 32 m, ściany czołowe przepustu wykonano jako mur oporowy z cegły Dane wycieczki: 27.00 km (0.00 km teren) czas: 01:20 h avg:20.25 km/h

    R-146

    Sobota, 29 września 2012 Kategoria Krasnale, Miasto, Mosty | Aktywność:



    Jak mniej więcej co roku pod koniec września odbywają się Wrocławskie Dni Promocji Zdrowia, w ramach których organizowany jest Peleton Rowerowy.
    Peleton Rowerowy 2012 © WrocNam

    Jako wieloletni uczestnik, dostałem imienne zaproszenie i rozpropagowałem idee wśród znajomych. Na zew odpowiedział tylko Rafał.
    W sobotni poranek ruszyłem lekko okrężną drogą w kierunku Parku Południowego, gdzie planowane było rozpoczęcie imprezy.
    Po drodze zahaczyłem o dawno nie widziane tereny Grabiszynka albo innego Oporowa, gdzie dwie drogi stykają się krawężnikami i uniemożliwiają przejazd:
    Drogowy absurd © WrocNam

    Po dojechaniu na miejsce zapisałem się do udziału, odebrałem Saszetkę Życia (zawierającą między innymi maseczkę do wykonywania oddychania usta/usta, rękawiczki, mini poradnik ratowania życia):
    Saszetka życia © WrocNam

    Siedziałem sobie i obserwowałem:
    Rowerowa wytwórnia baniek © WrocNam

    Banieczkowe zgromadzenie © WrocNam

    Godzina przed wyjazdem © WrocNam

    Pięć minut przed wyjazdem © WrocNam

    Po kilkunastu minutach przyjechał Rafał i już razem rozmawiając czekaliśmy na start. Zjechało się ponad 500 rowerzystów. Kilka minut po 12 ruszamy w kierunku Ogrodu Botanicznego:
    Peleton jedzie © WrocNam

    Peleton przejeżdża przez skrzyżowanie © WrocNam

    Rafał w peletonie © WrocNam

    Rafał gna w peletonie © WrocNam

    Po mniej więcej godzinie docieramy do celu:
    Dojeżdżamy do Ogrodu Botanicznego © WrocNam

    Peleton przed Ogrodem © WrocNam

    Zostawiamy nasze rowery przed wejściem i wchodzimy na teren:
    Dużo rowerów © WrocNam

    Uczestnicy w Ogrodzie Botanicznym © WrocNam

    Obchodzimy teren:
    Pomnik poety Eichendorffa © WrocNam

    Pomnik nowoczesny w ogrodzie © WrocNam

    Bocian ponad nami © WrocNam

    Krasnal Muzykant © WrocNam

    Częstujemy się różnymi smakołykami i czekamy na losowanie nagród:
    Peletonowy drink © WrocNam

    Losowanie upominków © WrocNam

    Losowanie idzie jak po grudzie i po kilkunastu minutach obliczamy, że żeby doczekać do końca spędzilibyśmy w ogrodzie jakieś 3 godziny. Postanawiamy się zmywać, szczególnie że muszę wrócić do domu z obiadem. Kręcimy w stronę domu, robiąc częste postoje w różnych miejscach. Przed naleśnikarnią żegnamy się - Rafał kręci do domu, a ja czekam na placki ziemniaczane konieczne do sosu grzybowego, który zrobiłem z grzybów z Borów Dolnośląskich.
    Dzisiejszy most:
    Kładka Oporowska (Śl.)
    kat. drog.-1, ul. Tokarska (Grabiszynek), rok budowy-?, dł.-11,3 m, konstrukcja żelbetowa, siedmioprzęsłowa Dane wycieczki: 26.00 km (0.00 km teren) czas: 01:20 h avg:19.50 km/h

    R-141

    Poniedziałek, 24 września 2012 Kategoria Miasto, Mosty, Praca | Aktywność:



    Urwałem się z pracy 2,5 godziny wcześniej i postanowiłem trochę pozwiedzać.
    Wybrałem się w stronę północno-zachodnich granic miasta. Przejeżdżając przez znane tereny dotarłem w miejsce, gdzie właściwie ptaki zawracają - do osiedla Lesica:
    Dojazd do Lesicy © WrocNam

    Stoi tam parę zabudowań, większość opuszczonych, choć jedno nowe i jedno się buduje:
    Budynek w Lesicy © WrocNam

    Wcześniej przejeżdżałem przez tereny przypominające tereny dalekowschodnie:
    Prawie pola ryżowe © WrocNam

    Po opuszczeniu cywilizowanych terenów dotarłem najpierw do (opuszczonej?) przepompowni, potem różnych pól, a następnie kierując się wskazaniami mapy z Googla przez pola do, wydawało się, przeszkody nie do pokonania:
    Wodna przeszkoda terenowa © WrocNam

    Mapa pokazywała jednak przejazd, porozglądałem się, przedarłem przez krzewy i dotarłem do nieoznaczonego, całkiem solidnego, mostu:
    Sposób pokonania przeszkody © WrocNam

    Na polach widziałem różne zwierzaki i okolice Wrocławia:
    Kruk (?) na polu © WrocNam

    Sarny na polach © WrocNam

    Most i Sky Tower z Lesicy © WrocNam

    Po przejechaniu mostu i kawałku lasu wjechałem w sam środek kolejnego odcinka pól irygacyjnych, gdzie zapoznałem się z infrastrukturą takich pól:
    Infrastruktura irygacyjna I © WrocNam

    Infrastruktura irygacyjna II © WrocNam

    Infrastruktura irygacyjna III © WrocNam

    Pola irygacyjne jak zwykle swoim specyficznym aromatem pozwoliły oczyścić nos i zatoki.
    Później już w cywilizowanych warunkach okrężną drogą dotarłem do domu. Na jednym z mijanych pól zauważyłem uprawę śmiesznie wyglądającej rośliny:
    Kępkowa roślina © WrocNam

    Droga Krzyżanowice - Wrocław zmieniła znacząco swoje oblicze:
    Wrocław-Krzyżanowice-XXI wiek © WrocNam

    Szukałem też ekologicznego czyścika do łańcucha - tylko w jednym serwisie o nim słyszeli.
    Trasa:
    Dane wycieczki: 48.00 km (0.00 km teren) czas: 02:20 h avg:20.57 km/h

    Blogi rowerowe na www.bikestats.pl