R-110
Rano mimo urlopu na chwilę do pracy. W czasie trasy zahaczenie o pracę Natki.
Potem przez pętla przez Szymanów do domu.

Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Polanowicki (W)
kat. drog.-1, ul. Kamieńskiego, rok budowy-1960, dł.-29,88 m, most jednoprzęsłowy z 8 dźwigarów dwuteowych
Most Mieszczański stary (O)
kat. drog.-1, ul. Mieszczańska, rok budowy-1876 (2011), dł.-62 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji z dwóch stalowych kratownic systemu Schweidlera, o pasach dwuściankowych, chodniki zewnętrzne
Most Sikorskiego (O)
kat. drog.-2, ul. Podwale/Mostowa (Jagiełły), rok budowy-1875 (2008), dł.-97,6 m, most dwuprzęsłowy, konstrukcja ze stalowych górnoparabolicznych o pasach dwuściankowych
Potem przez pętla przez Szymanów do domu.

Kontrpas na Jedności© WrocNam
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Polanowicki (W)
kat. drog.-1, ul. Kamieńskiego, rok budowy-1960, dł.-29,88 m, most jednoprzęsłowy z 8 dźwigarów dwuteowych
Most Mieszczański stary (O)
kat. drog.-1, ul. Mieszczańska, rok budowy-1876 (2011), dł.-62 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji z dwóch stalowych kratownic systemu Schweidlera, o pasach dwuściankowych, chodniki zewnętrzne
Most Sikorskiego (O)
kat. drog.-2, ul. Podwale/Mostowa (Jagiełły), rok budowy-1875 (2008), dł.-97,6 m, most dwuprzęsłowy, konstrukcja ze stalowych górnoparabolicznych o pasach dwuściankowych
Dane wycieczki:
31.00 km (0.00 km teren) czas: 01:20 h avg:23.25 km/h
B-32
Poranna przebieżka (6 km w 30 min).
Po kilkuletniej tułaczce, na swoje miejsce wrócił jeden z pierwszych wrocławskich krasnali:

A to jego pierwowzór:

Nowa instalacja z cyklu Out of Sth:

Na Rynku drugi dzień Międzynarodowych Mistrzostw Polski w Piłce Nożnej Bezdomnych:
Po kilkuletniej tułaczce, na swoje miejsce wrócił jeden z pierwszych wrocławskich krasnali:

Szermierz© WrocNam
A to jego pierwowzór:

Szermierz Oryginał© WrocNam
Nowa instalacja z cyklu Out of Sth:

Instalacja Out of Sth© WrocNam
Na Rynku drugi dzień Międzynarodowych Mistrzostw Polski w Piłce Nożnej Bezdomnych:

Mistrzostwa Polski Bezdomnych w Piłce© WrocNam
Dane wycieczki:
0.00 km (6.00 km teren) czas: h avg: km/h
R-109
Dzień wcześniej zamieniłem opony, żeby wyrównać zużycie i z samego rana przed ruszeniem w trasę poszukałem stacji, żeby dobić ciśnienie do 4 atm.
Potem już szybka prosta trasa do Środy Śląskiej:

Pokrążyłem trochę po mieście:






Celem wypadu było odwiedzenie krzyży pokutnych - udało mi się znaleźć trzy na cztery (jeden miał być w okolicy rozbudowywanych terenów rekreacyjnych):


Po zwiedzeniu okolic Środy szybkie zwinięcie się w stronę Wrocławia.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most w ul. Żernickiej (Ługowina)
kat. drog.-4, ul. Żernicka, rok budowy-1966, dł.-4,7 m, konstrukcja jednoprzęsłowa, płytowa żelbetowa
Kładka Żernicka (Ś)
ul. Żernicka, rok budowy-2007, dł.-53,7 m, belka jednodźwigarowa w formie płyty z obustronnymi wspornikami, konstrukcja dwuprzęsłowa o zmiennej wysokości
Potem już szybka prosta trasa do Środy Śląskiej:

Dojazd do Środy Śląskiej© WrocNam
Pokrążyłem trochę po mieście:

Ratusz w Środzie Śląskiej© WrocNam

Wieża ratusza z uliczki© WrocNam

Kościół św. Andrzeja z dzwonnicą© WrocNam

Szczegół na dzwonnicy© WrocNam

Epitafia w murze© WrocNam

Fragment murów obronnych w Świdnicy© WrocNam
Celem wypadu było odwiedzenie krzyży pokutnych - udało mi się znaleźć trzy na cztery (jeden miał być w okolicy rozbudowywanych terenów rekreacyjnych):

Krzyże w Środzie Śląskiej© WrocNam

Krzyż w Ogrodnicy© WrocNam
Po zwiedzeniu okolic Środy szybkie zwinięcie się w stronę Wrocławia.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most w ul. Żernickiej (Ługowina)
kat. drog.-4, ul. Żernicka, rok budowy-1966, dł.-4,7 m, konstrukcja jednoprzęsłowa, płytowa żelbetowa
Kładka Żernicka (Ś)
ul. Żernicka, rok budowy-2007, dł.-53,7 m, belka jednodźwigarowa w formie płyty z obustronnymi wspornikami, konstrukcja dwuprzęsłowa o zmiennej wysokości
Dane wycieczki:
85.00 km (0.00 km teren) czas: 03:20 h avg:25.50 km/h
R-108
Rano pojechałem na małą pętlę - Żórawina i z powrotem.
Po drodze park pamięci żołnierzy zamordowanych przez NKWD:

Przy Skargi powstał płotowy mural wykonany przez uczniów pobliskiej szkoły:


Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Oporowski (Ś)
kat. drog.-3, ul. Solskiego, rok budowy-1967, dł.-28,55 m, most dwuprzęsłowy o ustroju nośnym z belek wolnopodpartych współpracujących z płytą żelbetową
Most Kleciński (Ś)
kat. drog.-1, ul. Przyjaźni, rok budowy-1967, dł.-24,5 m, most jednoprzęsłowy, belkowo sprężony z płytą pomostu wylewaną na mokro
Po drodze park pamięci żołnierzy zamordowanych przez NKWD:

Dęby pamięci dla żołnierzy© WrocNam
Przy Skargi powstał płotowy mural wykonany przez uczniów pobliskiej szkoły:

Mural na płocie© WrocNam

Detal płotowego muralu© WrocNam
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Oporowski (Ś)
kat. drog.-3, ul. Solskiego, rok budowy-1967, dł.-28,55 m, most dwuprzęsłowy o ustroju nośnym z belek wolnopodpartych współpracujących z płytą żelbetową
Most Kleciński (Ś)
kat. drog.-1, ul. Przyjaźni, rok budowy-1967, dł.-24,5 m, most jednoprzęsłowy, belkowo sprężony z płytą pomostu wylewaną na mokro
Dane wycieczki:
43.00 km (0.00 km teren) czas: 01:40 h avg:25.80 km/h
B-31
Przebieżka (5 km w 23 min.).
Dane wycieczki:
0.00 km (5.00 km teren) czas: h avg: km/h
B-30
Przebieżka (3 km w 14 min.)
Dane wycieczki:
0.00 km (3.00 km teren) czas: h avg: km/h
R-107
Po mieście na WRM załatwiając różne sprawy.
Rowery są już naprawdę w kiepskim stanie. Dziś robią podobno przegląd generalny.
Dzisiejsze mosty:
Kładka Św. Antoniego
kat. drog.–1, ul. Św. Antoniego/ul. Podwale, rok budowy–1985, dł.–41,25 m, kładka pięcioprzęsłowa o konstrukcji nośnej z rozporowych dźwigarów drewnianych
Kładka Świebodzka
Bulwar Tadka Jasińskiego/pl. Orląt Lwowskich, rok budowy-2009, dł.-43,6 m, kładka (dźwigary, poprzecznice) wykonana jest z drewna klejonego, balustrady wykonane zostały ze szkła hartowanego z pochwytami drewnianymi
Rowery są już naprawdę w kiepskim stanie. Dziś robią podobno przegląd generalny.
Dzisiejsze mosty:
Kładka Św. Antoniego
kat. drog.–1, ul. Św. Antoniego/ul. Podwale, rok budowy–1985, dł.–41,25 m, kładka pięcioprzęsłowa o konstrukcji nośnej z rozporowych dźwigarów drewnianych
Kładka Świebodzka
Bulwar Tadka Jasińskiego/pl. Orląt Lwowskich, rok budowy-2009, dł.-43,6 m, kładka (dźwigary, poprzecznice) wykonana jest z drewna klejonego, balustrady wykonane zostały ze szkła hartowanego z pochwytami drewnianymi
Dane wycieczki:
2.00 km (0.00 km teren) czas: 00:10 h avg:12.00 km/h
B-29
Poranna przebieżka (5 km w 23 min.)

Darwin© WrocNam
Dane wycieczki:
0.00 km (5.00 km teren) czas: h avg: km/h
R-106b
Wieczorem do kolegi załatwić interesy.
Przy okazji odwiedziny w Ogrodach Hallera:



Dzisiejsze mosty:
Estakada Gądowianka/wiadukt wschodni
rok budowy–2002/2003, estakada nad ul. Strzegomską i torami PKP, dł.–609,75 m, konstrukcja wolnopodparta 15–przęsłowa na 16 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada Gądowianka/łącznica wschodnia
rok budowy–2003, estakada nad torami PKP, dł.–148 m, konstrukcja 7–przęsłowa na 7 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada na Klecińskiej
estakada nad torami PKP
Przy okazji odwiedziny w Ogrodach Hallera:

Zabłąkana chmura© WrocNam

Szklana chmura© WrocNam

Obelisk ku czci sportowców© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Estakada Gądowianka/wiadukt wschodni
rok budowy–2002/2003, estakada nad ul. Strzegomską i torami PKP, dł.–609,75 m, konstrukcja wolnopodparta 15–przęsłowa na 16 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada Gądowianka/łącznica wschodnia
rok budowy–2003, estakada nad torami PKP, dł.–148 m, konstrukcja 7–przęsłowa na 7 podporach, obiekt wykonany ze stali, betonu zbrojonego i sprężonego
Estakada na Klecińskiej
estakada nad torami PKP
Dane wycieczki:
20.00 km (0.00 km teren) czas: 00:40 h avg:30.00 km/h
R-106a
Poranna przejażdżka przed kolejną falą upałów.
Z Rafałem spotkałem się na Rynku o 7.00. Poczekaliśmy jeszcze 15 minut na ewentualnych współuczestników wyjazdu, ale nikt się nie pojawił, więc ruszyliśmy. Po szybkim wybraniu trasy skierowaliśmy się na Szczodre.
Na chwilę zatrzymaliśmy się na placu targowym Młyn, gdzie pooglądaliśmy rowery. Potem już tylko jazda i podziwianie okolic:


Po zrobieniu pętli i dojechaniu do miasta, przy obwodnicy śródmiejskiej zauważyliśmy odpoczywającą watahę googlomapcarów:

Na Milenijnym spotkaliśmy Łukasza pędzącego na ustawkę Husarii, z którym zamieniliśmy kilka słów.
W czasie jazdy powstał pomysł bezspinkowej trzysetki dookoła Wrocławia.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Widawski (W)
kat. drog.-2, ul. Sułowska, rok budowy - 1951, dł.-27,87 m, konstrukcja jednoprzęsłowa żelbetowa o ustroju nośnym dwuprzegubowym, łukowym ze ściągiem
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
Wiadukt w ul. Kowalskiej
kat. drog.-4, ul. Kowalska, rok budowy-1978, dł.-106,2 m, wiadukt 7-przęsłowy o konstrukcji monolitycznej płaskiej
Z Rafałem spotkałem się na Rynku o 7.00. Poczekaliśmy jeszcze 15 minut na ewentualnych współuczestników wyjazdu, ale nikt się nie pojawił, więc ruszyliśmy. Po szybkim wybraniu trasy skierowaliśmy się na Szczodre.
Na chwilę zatrzymaliśmy się na placu targowym Młyn, gdzie pooglądaliśmy rowery. Potem już tylko jazda i podziwianie okolic:

Zameczek myśliwski w Domaszczynie© WrocNam

Prawie skończona S-8© WrocNam
Po zrobieniu pętli i dojechaniu do miasta, przy obwodnicy śródmiejskiej zauważyliśmy odpoczywającą watahę googlomapcarów:

Ekipa Google Maps© WrocNam
Na Milenijnym spotkaliśmy Łukasza pędzącego na ustawkę Husarii, z którym zamieniliśmy kilka słów.
W czasie jazdy powstał pomysł bezspinkowej trzysetki dookoła Wrocławia.
Trasa:
Dzisiejsze mosty:
Most Widawski (W)
kat. drog.-2, ul. Sułowska, rok budowy - 1951, dł.-27,87 m, konstrukcja jednoprzęsłowa żelbetowa o ustroju nośnym dwuprzegubowym, łukowym ze ściągiem
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
Wiadukt w ul. Kowalskiej
kat. drog.-4, ul. Kowalska, rok budowy-1978, dł.-106,2 m, wiadukt 7-przęsłowy o konstrukcji monolitycznej płaskiej
Dane wycieczki:
60.00 km (0.00 km teren) czas: 02:40 h avg:22.50 km/h