R-95
Kilka dni wcześniej Magda w jednym ze swoich wpisów napomknęła coś o weekendowym wyjeździe gdzieś za miasto. Pierwotnie miała to być Ślęża z postojem przy Zalewie Mietkowskim, która mogłaby się zamienić w Syców w zależności od ochoty i planów pomysłodawczyni. W sobotę klaruje się ostatecznie cel: Syców.
W niedzielny poranek po małym błądzeniu po okolicach Psiego Pola, z niewielkim poślizgiem zameldowałem się na miejscu zbiórki. Podczas chwilowego oczekiwania na kończącą przygotowania Szefową Całego Zamieszania poznałem towarzyszy wyjazdu: Łukasza i Krzyśka:

Po jeszcze chwili zebraliśmy się wszyscy i byliśmy gotowi do wyjazdu. W planach było głównie dotarcie do Sycowa, ale również zbieranie jagód i, dla ochłody, odwiedziny jakiegoś jeziorka.
Zaczęliśmy niezłym tempem i właściwie takie utrzymało się do końca:

Lekko okrężną drogą przez Twardogórę dotarliśmy do Sycowa, gdzie po krótkich zakupach, udaliśmy się na odpoczynek na łonie natury w sycowskim Parku:




Spotykamy i poznajemy również wyrwanego ze snu przez Magdę Tomka i zalegamy nad jedynym (jak się okazało) tego dnia jeziorkiem:

Wcinając, gadając i rozkoszując się wspaniałymi okolicznościami przyrody spędzamy miłe 1,5 godziny na trawie, po czym postanawiamy jednak wrócić do Wrocławia. Przy wyjeździe z Sycowa żegnamy Tomka oraz Krzyśka i w trójkę ciśniemy do Wrocławia.
Przejeżdżamy koło kilku ciekawych miejsc i w Ostrowinie dodatkowo chwilę gawędzimy z młodym poetą:



Po dojechaniu w okolice budowanej S-8 postanawiamy ją wykorzystać i wrócić tą drogą do Wrocławia.
Docieramy do miejsca wspólnego startu, chwilę jeszcze gadamy, żegnamy się z Magdą, i z Łukaszem kierujemy się w stronę centrum. Łukasz odbija w kierunku zachodnich peryferii Wrocławia, a ja powoli dotaczam się do domu.
WIELKIE DZIĘKI ZA WSPÓLNE KRĘCENIE!!!
Trasa (gdzieś mi wypadło z głowy prawie 8 km):
Dzisiejsze mosty:
Most Dmowskiego-południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Dmowskiego, rok budowy-1992, dł.-126 m
Most Mieszczański nowe-południowy (O)
kat. drog.-2, ul. Dubois, rok budowy-1996, dł.-90 m, most dwuprzęsłowy, stalowy
Most Warszawski-Wschodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1916 (2008), dł.-70,61 m, most sześcioprzęsłowy, pięć przęseł-konstrukcja płyty łukowej
bezprzegubowej z żelbetu, jedno przęsło-konstrukcja łukowa z jazdą dołem
Most Warszawski-Zachodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1928 (2008), dł.-41,2 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Warszawski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, al. M.Kromera, rok budowy-1916 (2008), dł.-182,27 m
Most Bolesława Krzywoustego-lewy (Widawa)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1953, dł.-61,9 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z 6 belek żelbetowych typu Gerbera
Most Bolesława Krzywoustego-prawy (W)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1978, dł.-61,9 m
Most Zakrzowski (Dobra)
kat. drog.-1, ul. gen. L. Okulickiego, rok budowy-1969, dł.-19 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej
Most Uniwersytecki-Północny (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-79,5 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji stalowej, podpory betonowe
Most Uniwersytecki-Południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-53,62 m, most dwuprzęsłowy, żelbetowy, podpory betonowe
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
W niedzielny poranek po małym błądzeniu po okolicach Psiego Pola, z niewielkim poślizgiem zameldowałem się na miejscu zbiórki. Podczas chwilowego oczekiwania na kończącą przygotowania Szefową Całego Zamieszania poznałem towarzyszy wyjazdu: Łukasza i Krzyśka:

Ekipa w Sycowie© WrocNam
Po jeszcze chwili zebraliśmy się wszyscy i byliśmy gotowi do wyjazdu. W planach było głównie dotarcie do Sycowa, ale również zbieranie jagód i, dla ochłody, odwiedziny jakiegoś jeziorka.
Zaczęliśmy niezłym tempem i właściwie takie utrzymało się do końca:

Napieranie pod górkę© WrocNam
Lekko okrężną drogą przez Twardogórę dotarliśmy do Sycowa, gdzie po krótkich zakupach, udaliśmy się na odpoczynek na łonie natury w sycowskim Parku:

Rumaki na popasie© WrocNam

Mauzoleum w Sycowie© WrocNam

Park w Sycowie© WrocNam

Postument w sycowskim parku© WrocNam
Spotykamy i poznajemy również wyrwanego ze snu przez Magdę Tomka i zalegamy nad jedynym (jak się okazało) tego dnia jeziorkiem:

Staw w sycowskim parku© WrocNam
Wcinając, gadając i rozkoszując się wspaniałymi okolicznościami przyrody spędzamy miłe 1,5 godziny na trawie, po czym postanawiamy jednak wrócić do Wrocławia. Przy wyjeździe z Sycowa żegnamy Tomka oraz Krzyśka i w trójkę ciśniemy do Wrocławia.
Przejeżdżamy koło kilku ciekawych miejsc i w Ostrowinie dodatkowo chwilę gawędzimy z młodym poetą:

Kościół w Szczodrowie© WrocNam

Pałac w Ostrowinie© WrocNam

Herby na pałacu w Ostrowinie© WrocNam
Po dojechaniu w okolice budowanej S-8 postanawiamy ją wykorzystać i wrócić tą drogą do Wrocławia.
Docieramy do miejsca wspólnego startu, chwilę jeszcze gadamy, żegnamy się z Magdą, i z Łukaszem kierujemy się w stronę centrum. Łukasz odbija w kierunku zachodnich peryferii Wrocławia, a ja powoli dotaczam się do domu.
WIELKIE DZIĘKI ZA WSPÓLNE KRĘCENIE!!!
Trasa (gdzieś mi wypadło z głowy prawie 8 km):
Dzisiejsze mosty:
Most Dmowskiego-południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Dmowskiego, rok budowy-1992, dł.-126 m
Most Mieszczański nowe-południowy (O)
kat. drog.-2, ul. Dubois, rok budowy-1996, dł.-90 m, most dwuprzęsłowy, stalowy
Most Warszawski-Wschodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1916 (2008), dł.-70,61 m, most sześcioprzęsłowy, pięć przęseł-konstrukcja płyty łukowej
bezprzegubowej z żelbetu, jedno przęsło-konstrukcja łukowa z jazdą dołem
Most Warszawski-Zachodni (O)
kat. drog.-4, al. M. Kromera/ul. Jedności Narodowej, rok budowy-1928 (2008), dł.-41,2 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Warszawski-Środkowy (O)
kat. drog.-4, al. M.Kromera, rok budowy-1916 (2008), dł.-182,27 m
Most Bolesława Krzywoustego-lewy (Widawa)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1953, dł.-61,9 m, most trzyprzęsłowy o ustroju nośnym z 6 belek żelbetowych typu Gerbera
Most Bolesława Krzywoustego-prawy (W)
kat. drog.-2, ul. Bolesława Krzywoustego, rok budowy-1978, dł.-61,9 m
Most Zakrzowski (Dobra)
kat. drog.-1, ul. gen. L. Okulickiego, rok budowy-1969, dł.-19 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej
Most Uniwersytecki-Północny (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-79,5 m, most dwuprzęsłowy o konstrukcji stalowej, podpory betonowe
Most Uniwersytecki-Południowy (O)
kat. drog.-1, ul. Grodzka/ul. Drobnera, rok budowy-1934, dł.-53,62 m, most dwuprzęsłowy, żelbetowy, podpory betonowe
Wiadukt w ul. Bora-Komorowskiego
kat. drog.-1, ul. Bora-Komorowskiego, rok budowy-1975, dł.-188,15 m, wiadukt 10-przęsłowy o ustroju nośnym z belek sprężonych typu WBS połączonych z żelbetową płytą pomostową, rozpiętość przęseł-18 m
Dane wycieczki:
160.00 km (0.00 km teren) czas: 05:55 h avg:27.04 km/h
B-28
Przebieżka (8 km w 36 min.).
Chwilę po powrocie usłyszałem nietypowy, lecz znany dźwięk i rzuciłem się do okna z aparatem - z przelotu nad Wrocławiem wracały do bazy 4 F-16:
Chwilę po powrocie usłyszałem nietypowy, lecz znany dźwięk i rzuciłem się do okna z aparatem - z przelotu nad Wrocławiem wracały do bazy 4 F-16:

Jastrzębie nad Wrocławiem© WrocNam
Dane wycieczki:
0.00 km (8.00 km teren) czas: h avg: km/h
R-94
Do pracy standardem.
Powrót dłuższy, żeby łyknąć trochę sztuki.
Wizyta na kolejnym Przeglądzie Sztuki "Survival 10":

Warto się na niego wybrać - w tym roku przegląd jest poświęcony sportowi i dlatego odbywa się na stadionie klubu "Oławka" na Na Niskich Łąkach. Cały plan przeglądu - TUTAJ
Kilka migawek z obejścia:


"Alternative football match", "O-bieg", całość "Barw narodowych":

"Euro maszt", "Lucio", "Ćwiczenie":

"The Game", "Podium", "Konstrukcja rasy":

"Trójkąt", "Vs", "Cioty":




Moje poprzednie wizyty na Survivalach: 2010 i 2011
Podczas dojazdu na Przegląd zauważyłem przy moście Zwierzynieckim, bar w którym można połączyć wiele przyjemności:

Dzisiejsze mosty:
Most Jagielloński Północny-nowy (O)
kat. drog.-2, ul. J. Kochanowskiego/Brucknera, rok budowy-1984, dł.-39 m, most jednoprzęsłowy żelbetowy
Most Jagielloński Południowy-nowy (O)
kat. drog.-2, ul. J.Kochanowskiego/Brucknera, rok budowy-1984, dł.-60 m, most jednoprzęsłowy-łuk wiotki systemu Langera
Most Rakowiecki (Oława)
kat. drog.-1, ul. Na Niskich Łąkach/Traugutta, rok budowy-1928, dł.-27,6 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji dwudźwigarowej, kratowej nitowanej z jazdą dołem
Most Żabia Ścieżka (Oł)
kat. drog.-1, ul. Żabia Ścieżka, rok budowy-1931, dł.-43,25 m, most trzyprzęsłowy, żelbetowy
Most Oławski (Oł)
kat. drog.-1, ul. Na Grobli/Walońska, rok budowy-1883, dł.-73,8 m, most trzyprzęsłowy, kamienny, łuki ceglane wypełnione betonem
Kładka Zwierzyniecka (O)
kat. drog.-1, Grobla Szczytnicko-Bartoszowicka/Na Grobli, rok budowy-1975, dł.-232,4 m, konstrukcja pięcioprzęsłowa, w części środkowej wisząca o belkach blachownicowych zawieszonych na stalowych linach
Powrót dłuższy, żeby łyknąć trochę sztuki.
Wizyta na kolejnym Przeglądzie Sztuki "Survival 10":

Survival 10© WrocNam
Warto się na niego wybrać - w tym roku przegląd jest poświęcony sportowi i dlatego odbywa się na stadionie klubu "Oławka" na Na Niskich Łąkach. Cały plan przeglądu - TUTAJ
Kilka migawek z obejścia:

Barwy narodowe© WrocNam

Polscy rodzice niemieckich dzieci© WrocNam
"Alternative football match", "O-bieg", całość "Barw narodowych":

Survival 10.1© WrocNam
"Euro maszt", "Lucio", "Ćwiczenie":

Survival 10.2© WrocNam
"The Game", "Podium", "Konstrukcja rasy":

Survival 10.3© WrocNam
"Trójkąt", "Vs", "Cioty":

Survival 10.4© WrocNam

Super Champions Team© WrocNam

Skok wzwyż© WrocNam

START© WrocNam
Moje poprzednie wizyty na Survivalach: 2010 i 2011
Podczas dojazdu na Przegląd zauważyłem przy moście Zwierzynieckim, bar w którym można połączyć wiele przyjemności:

Wiele w jednym© WrocNam
Dzisiejsze mosty:
Most Jagielloński Północny-nowy (O)
kat. drog.-2, ul. J. Kochanowskiego/Brucknera, rok budowy-1984, dł.-39 m, most jednoprzęsłowy żelbetowy
Most Jagielloński Południowy-nowy (O)
kat. drog.-2, ul. J.Kochanowskiego/Brucknera, rok budowy-1984, dł.-60 m, most jednoprzęsłowy-łuk wiotki systemu Langera
Most Rakowiecki (Oława)
kat. drog.-1, ul. Na Niskich Łąkach/Traugutta, rok budowy-1928, dł.-27,6 m, most jednoprzęsłowy o konstrukcji dwudźwigarowej, kratowej nitowanej z jazdą dołem
Most Żabia Ścieżka (Oł)
kat. drog.-1, ul. Żabia Ścieżka, rok budowy-1931, dł.-43,25 m, most trzyprzęsłowy, żelbetowy
Most Oławski (Oł)
kat. drog.-1, ul. Na Grobli/Walońska, rok budowy-1883, dł.-73,8 m, most trzyprzęsłowy, kamienny, łuki ceglane wypełnione betonem
Kładka Zwierzyniecka (O)
kat. drog.-1, Grobla Szczytnicko-Bartoszowicka/Na Grobli, rok budowy-1975, dł.-232,4 m, konstrukcja pięcioprzęsłowa, w części środkowej wisząca o belkach blachownicowych zawieszonych na stalowych linach
Dane wycieczki:
28.00 km (0.00 km teren) czas: 01:15 h avg:22.40 km/h
R-93
Do pracy standardem.
Powrót przez miasto odebrać nagrodę w organizowanym przez pewien bank konkursie dotyczącym poruszania się po mieście na rowerze w czasie Euro:

Chwilę wcześniej na Grunwald w poszukiwaniu smażalni kurczaków.
Po odebraniu nagrody, z torebeczką w ręku przez miasto i przy okazji zdjęcie w automacie fotograficznym na Świdnickiej:

Prawie pod samym domem jeszcze małe zakupy jedzeniowe i z dwoma ręcznymi bagażami kawałek pieszo do domu.
Dzisiejsze mosty:
Most Pokoju (O)
kat. drog.- 4, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego/pl. Powstańców Warszawy
(pl. Społeczny), rok budowy - 1959, dł.-118,7 m, most
trzyprzęsłowy z kablobetonu
Most Grunwaldzki (O)
kat. drog.-2, al. Słowackiego/pl. Grunwaldzki, rok budowy-1910, dł.-126,6 m, most wiszący, nitowany, zawieszony na wstęgach blachy-6 płaskowników 695x17 mm
Powrót przez miasto odebrać nagrodę w organizowanym przez pewien bank konkursie dotyczącym poruszania się po mieście na rowerze w czasie Euro:

Bankowe nagrody© WrocNam
Chwilę wcześniej na Grunwald w poszukiwaniu smażalni kurczaków.
Po odebraniu nagrody, z torebeczką w ręku przez miasto i przy okazji zdjęcie w automacie fotograficznym na Świdnickiej:

Automat fotograficzny Fortum© WrocNam
Prawie pod samym domem jeszcze małe zakupy jedzeniowe i z dwoma ręcznymi bagażami kawałek pieszo do domu.
Dzisiejsze mosty:
Most Pokoju (O)
kat. drog.- 4, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego/pl. Powstańców Warszawy
(pl. Społeczny), rok budowy - 1959, dł.-118,7 m, most
trzyprzęsłowy z kablobetonu
Most Grunwaldzki (O)
kat. drog.-2, al. Słowackiego/pl. Grunwaldzki, rok budowy-1910, dł.-126,6 m, most wiszący, nitowany, zawieszony na wstęgach blachy-6 płaskowników 695x17 mm
Dane wycieczki:
24.00 km (0.00 km teren) czas: 01:00 h avg:24.00 km/h
B-27
Egzamin z WF-u (3 km w 11:52 i 10x10 w 31 s.).
Dane wycieczki:
0.00 km (3.00 km teren) czas: h avg: km/h
R-92b
Zaraz po pracy książki Natki do plecaka i na WRM do biblioteki.
Powrót też WRM.
Przy okazji w bibliotece ciekawa wystawa:

Powrót też WRM.
Przy okazji w bibliotece ciekawa wystawa:

Euro na pocztówkach© WrocNam

Pocztówki z elementami piłkarskimi© WrocNam
Dane wycieczki:
3.00 km (0.00 km teren) czas: h avg: km/h
R-92a
Do pracy krótszym standardem.
W pracy dzień pod znakiem egzaminu z WF. Właściwie powtórka z zeszłego roku - tradycyjne 4 piątki (10x10-31s, 50 skłonów, 8 podciągnięć, 3 km-11,52).
Po egzaminie 2h wcześniej do domu okrężną drogą naznaczoną muralami (częściowo wykonanymi w ramach Out of Sth).
Najpierw było przejście w jednej z kamienic:




Nieopodal wylano pas asfaltu - czyżby nowy element infrastruktury rowerowej?:

Potem mur na jednym podwórek:

Obok niego ciekawy budynek:

Stamtąd do tworzonych kilka dni temu murali na Sępa-Szarzyńskiego:


Podczas przejazdu przez Ostrów Tumski zauważyłem nową wystawę:

Potem na Kuźniczą, gdzie powstaje nowy mural:

A ten, który powstawał, jest ukończony:

Pokręciłem się trochę jeszcze po Starym Mieście i na Wita Stwosza zauważyłem, ze instalacja z Maluchem w roli głównej podlega redukcji:

Przed dojazdem do domu wizyta w bibliotece i na poczcie.
Wieczorem lekkie pucowanie rumaka.
Dzisiejsze mosty:
Most Trzebnicki-Północny (O)
kat. drog.-4, ul. Trzebnicka/Żmigrodzka, rok budowy-1897, dł.-218,5
m, most czteroprzęsłowy
Most Trzebnicki-Południowy (O)
kat. drog.-4, ul. Trzebnicka/Żmigrodzka, rok budowy - 1905, dł.-24,6 m, most jednoprzęsłowy
Most Tumski (O)
kat. drog.-1, ul. Katedralna/N.M. Panny, rok budowy - 1892, dł.-52,19 m, most dwuprzęsłowy, konstrukcja stalowa, nitowana
Most Piaskowy (O)
kat. drog.-1, ul. Piaskowa/Św. Jadwigi, rok budowy 1861, dł.-31,74 m, most jednoprzęsłowy stalowy, dwie kratownice nitowane (podwójne X)
W pracy dzień pod znakiem egzaminu z WF. Właściwie powtórka z zeszłego roku - tradycyjne 4 piątki (10x10-31s, 50 skłonów, 8 podciągnięć, 3 km-11,52).
Po egzaminie 2h wcześniej do domu okrężną drogą naznaczoną muralami (częściowo wykonanymi w ramach Out of Sth).
Najpierw było przejście w jednej z kamienic:

Tajemnicze przejście© WrocNam

Wnętrze przejścia© WrocNam

Po odwróceniu głowy w stronę wejścia© WrocNam

Kiwające się kotki© WrocNam

Detal w przejściu© WrocNam
Nieopodal wylano pas asfaltu - czyżby nowy element infrastruktury rowerowej?:

Nowy kontrapas na Jedności?© WrocNam
Potem mur na jednym podwórek:

Sąsiedzie, pożycz szklankę cukru© WrocNam
Obok niego ciekawy budynek:

Stary budynek© WrocNam
Stamtąd do tworzonych kilka dni temu murali na Sępa-Szarzyńskiego:

Skończony mural na Sępa-Szarzyńskiego© WrocNam

Coś na ptaku na samochodowym gnieździe© WrocNam
Podczas przejazdu przez Ostrów Tumski zauważyłem nową wystawę:

Nowe kościoły we Wrocławiu© WrocNam
Potem na Kuźniczą, gdzie powstaje nowy mural:

Kolejny mural na Kuźniczej© WrocNam
A ten, który powstawał, jest ukończony:

Ukończony mural na Kuźniczej© WrocNam
Pokręciłem się trochę jeszcze po Starym Mieście i na Wita Stwosza zauważyłem, ze instalacja z Maluchem w roli głównej podlega redukcji:

Rozkład następuje© WrocNam
Przed dojazdem do domu wizyta w bibliotece i na poczcie.
Wieczorem lekkie pucowanie rumaka.
Dzisiejsze mosty:
Most Trzebnicki-Północny (O)
kat. drog.-4, ul. Trzebnicka/Żmigrodzka, rok budowy-1897, dł.-218,5
m, most czteroprzęsłowy
Most Trzebnicki-Południowy (O)
kat. drog.-4, ul. Trzebnicka/Żmigrodzka, rok budowy - 1905, dł.-24,6 m, most jednoprzęsłowy
Most Tumski (O)
kat. drog.-1, ul. Katedralna/N.M. Panny, rok budowy - 1892, dł.-52,19 m, most dwuprzęsłowy, konstrukcja stalowa, nitowana
Most Piaskowy (O)
kat. drog.-1, ul. Piaskowa/Św. Jadwigi, rok budowy 1861, dł.-31,74 m, most jednoprzęsłowy stalowy, dwie kratownice nitowane (podwójne X)
Dane wycieczki:
25.00 km (0.00 km teren) czas: 01:20 h avg:18.75 km/h
R-91
Do pracy standardem.
Powrót okrężną drogą w celu zobaczenia nowego krasnala:

Przy okazji zdjęcie jednego z krasnali w nowym, Euro-image'u:

Droga okrężna do domu przez krasnala była bardzo okrężna bo prowadziła przez Leśnicę.
Przy okazji jedne z ostatnich widoków stadionu przyozdobionego barwami Euro 2012:


Oraz kolejny baner niezgadzających się z polityką "Endless Summer":

Po minięciu Leśnicy skręciłem w kierunku lotniska, gdzie pojawiła się infrastruktura rowerowa w ilości dwóch sztuk:

Postanowiłem tym wyjazdem rozpocząć cykl "Mosty Wrocławia".
Zamierzenie jest takie, żeby przejechać wszystkie lub prawie wszystkie mosty we Wrocławiu (wg ZDUiM mostów jest 100, kładek 34) Dodam do planu również estakady (wg ZDUiM 30). Planowałem to od dłuższego czasu, ale trzeba się za to kiedyś wziąć.
Dzisiejsze mosty i estakady:
Milenijny (Odra)
kat. drogowa-1, łączy ul. Legnicką z ul. Osobowicką, rok budowy-2002-2004, dł. całkowita-553,2 m, wysokość pylonów ponad poziom mostu-33 m
Most Pilczycki (Ślęza)
kat. drogowa-2, ul. Pilczycka, rok budowy-1973, dł.-24 m, most trzyprzęsłowy
Most Ratyński (Bystrzyca)
kat. drogowa-1, ul. Kośnego, rok budowy-1971, dł.-56 m, most dwuprzęsłowy
Most w ul. Granicznej (Kasina)
kat. drog.-4, ul. Graniczna, dł.-11,4 m, konstrukcja jednoprzęsłowa, żelbetowa
Most w ul. Granicznej (Kasina)
kat. drog.-1, ul. Graniczna, dł.-18 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Strzegomski (Ś)
kat. drog.-4, ul. Strzegomska, rok budowy-1945 (przebudowany 2010), dł.-20,23 m, most jednoprzęsłowy
Estakada milenijna-prawobrzeżna nad torami tramwajowymi, rok budowy-2002/2004
Estakada milenijna-lewobrzeżna nad drogą, rok budowy-2002/2004, dł. całkowita-148 m
Estakada Obwodnicy Śródmiejskiej nad torami kolejowymi
Estakada nad AOW
Powrót okrężną drogą w celu zobaczenia nowego krasnala:

Krasnal Przylepek© WrocNam
Przy okazji zdjęcie jednego z krasnali w nowym, Euro-image'u:

Saper - Kibic© WrocNam
Droga okrężna do domu przez krasnala była bardzo okrężna bo prowadziła przez Leśnicę.
Przy okazji jedne z ostatnich widoków stadionu przyozdobionego barwami Euro 2012:

Flagi przed stadionem© WrocNam

Zagospodarowana dziura© WrocNam
Oraz kolejny baner niezgadzających się z polityką "Endless Summer":

Przeciwnicy Laty© WrocNam
Po minięciu Leśnicy skręciłem w kierunku lotniska, gdzie pojawiła się infrastruktura rowerowa w ilości dwóch sztuk:

Stojak przed lotniskiem© WrocNam
Postanowiłem tym wyjazdem rozpocząć cykl "Mosty Wrocławia".
Zamierzenie jest takie, żeby przejechać wszystkie lub prawie wszystkie mosty we Wrocławiu (wg ZDUiM mostów jest 100, kładek 34) Dodam do planu również estakady (wg ZDUiM 30). Planowałem to od dłuższego czasu, ale trzeba się za to kiedyś wziąć.
Dzisiejsze mosty i estakady:
Milenijny (Odra)
kat. drogowa-1, łączy ul. Legnicką z ul. Osobowicką, rok budowy-2002-2004, dł. całkowita-553,2 m, wysokość pylonów ponad poziom mostu-33 m
Most Pilczycki (Ślęza)
kat. drogowa-2, ul. Pilczycka, rok budowy-1973, dł.-24 m, most trzyprzęsłowy
Most Ratyński (Bystrzyca)
kat. drogowa-1, ul. Kośnego, rok budowy-1971, dł.-56 m, most dwuprzęsłowy
Most w ul. Granicznej (Kasina)
kat. drog.-4, ul. Graniczna, dł.-11,4 m, konstrukcja jednoprzęsłowa, żelbetowa
Most w ul. Granicznej (Kasina)
kat. drog.-1, ul. Graniczna, dł.-18 m, most jednoprzęsłowy, żelbetowy
Most Strzegomski (Ś)
kat. drog.-4, ul. Strzegomska, rok budowy-1945 (przebudowany 2010), dł.-20,23 m, most jednoprzęsłowy
Estakada milenijna-prawobrzeżna nad torami tramwajowymi, rok budowy-2002/2004
Estakada milenijna-lewobrzeżna nad drogą, rok budowy-2002/2004, dł. całkowita-148 m
Estakada Obwodnicy Śródmiejskiej nad torami kolejowymi
Estakada nad AOW
Dane wycieczki:
44.00 km (0.00 km teren) czas: 01:45 h avg:25.14 km/h
R-90b
Wieczorem podjechałem pod stadion zobaczyć jak wygląda rozpoczęcie meczu:

Zaczęło padać więc schowałem się pod wiadukt, podobnie jak wielu innych:

Chwilę postałem, lekko przestało padać i pojechałem zobaczyć stadion z innej perspektywy:

Deszcz oczyścił atmosferę.
Nieopodal stadionu duża flaga:

Nie wszyscy są zadowoleni:

Podczas powrotu podjechałem zobaczyć Strefę Kibica pod Magnolią, ale była już zwijana - pewnie z powodu deszczu. Przy okazji fajne drzewa:

Stadion przed meczem z Czechami© WrocNam
Zaczęło padać więc schowałem się pod wiadukt, podobnie jak wielu innych:

Pod wiaduktem w czasie meczu© WrocNam
Chwilę postałem, lekko przestało padać i pojechałem zobaczyć stadion z innej perspektywy:

Stadion z przystanku Stadion© WrocNam
Deszcz oczyścił atmosferę.
Nieopodal stadionu duża flaga:

Flaga na bloku niedaleko stadionu© WrocNam
Nie wszyscy są zadowoleni:

Protest przeciwko PZPN© WrocNam
Podczas powrotu podjechałem zobaczyć Strefę Kibica pod Magnolią, ale była już zwijana - pewnie z powodu deszczu. Przy okazji fajne drzewa:

Drzewka pod Magnolią© WrocNam
Dane wycieczki:
12.00 km (0.00 km teren) czas: 00:30 h avg:24.00 km/h
R-90a
Do pracy krótszym standardem.
Powrót przez miasto głównie zobaczyć okolice Rynku i działającej tam Strefy Kibica. Na Świdnickiej i wszędzie w pobliżu tłumy:




Niektórzy pracują:

Przy okazji murale na Sępa-Szarzyńskiego:


Przed dojazdem do domu jeszcze obserwacja Dyskusji Kinetycznej podczas której dyskutanci biegali pod Muzeum Współczesnym Wrocławia:

Potem z okna przygotowania do meczu:


Ludzie różnie przygotowali swoje pojazdy:


Jadą jakieś VIPy:

Policja jedzie w drugą stronę:
Powrót przez miasto głównie zobaczyć okolice Rynku i działającej tam Strefy Kibica. Na Świdnickiej i wszędzie w pobliżu tłumy:

Tłumy w stronę Rynku© WrocNam

Tłumy na Oławskiej© WrocNam

Tłumy w stronę Piłsudskiego© WrocNam

Tłumy na Ruskiej© WrocNam
Niektórzy pracują:

Malowanie twarzy© WrocNam
Przy okazji murale na Sępa-Szarzyńskiego:

Czarny mural na Sępa-Szarzyńskiego© WrocNam

Tworzony mural na Sępa-Szarzyńskiego© WrocNam
Przed dojazdem do domu jeszcze obserwacja Dyskusji Kinetycznej podczas której dyskutanci biegali pod Muzeum Współczesnym Wrocławia:

Dyskusja Kinetyczna© WrocNam
Potem z okna przygotowania do meczu:

Polacy jadą na mecz© WrocNam

Czesi jadą na mecz© WrocNam
Ludzie różnie przygotowali swoje pojazdy:

Flaga na boku samochodu© WrocNam

Wielkie flagi na samochodzie© WrocNam
Jadą jakieś VIPy:

VIPy jadą na mecz© WrocNam
Policja jedzie w drugą stronę:

Policja zawsze pod prąd© WrocNam
Dane wycieczki:
21.00 km (0.00 km teren) czas: 00:55 h avg:22.91 km/h